Onderzoek verbetert de kennis van de voedings- en economische verschillen in sojameel van verschillende oorsprong

Meta-analyse vergelijkt commerciële sojamaaltijden die uit verschillende landen worden geproduceerd, wat het Amerikaanse kwaliteitsvoordeel en de economische voordelen ten goede komt.

ST. LOUIS--()--Een nieuwe meta-analytische studie versterkt de reputatie van U.S. Soy als wereldleider in kwaliteit en nutriëntendichtheid. De studie, getiteld “Chemische samenstelling, eiwitkwaliteit en voedingswaarde van commerciële sojamaaltijden geproduceerd uit bonen uit verschillende landen”, toont aan dat niet alle sojamaaltijden op dezelfde manier zijn gemaakt en dat meel uit verschillende landen van herkomst bij het formuleren van varkens- en pluimveediëten individueel moet worden behandeld. De gegevens van dit onderzoek werden vervolgens verwerkt door de Nutrient Value Calculator (NVC), een softwaretool die is ontwikkeld door Genesis Feed Technologies, een bedrijf dat is gebouwd om inzicht te krijgen in de voederkosten. Deze kostenanalyse ondersteunde de economische voordelen van U.S. sojameel in vergelijking met meel van andere oorsprong als een belangrijk ingrediënt in pluimveerantsoenen.

Paul Murphy-Spooner
PmurphySpooner@unitedsoybean.org