AmbioPharm Inc. breidt peptide-productie uit om bij te dragen aan de strijd tegen Covid-19

NORTH AUGUSTA, South Carolina (VS)--()--AmbioPharm Inc., een toonaangevende leverancier van peptide-actieve farmaceutische ingrediënten heeft onlangs zijn nieuwe faciliteiten voor productie- en kwaliteitscontrole geopend op de locatie van zijn hoofdkwartier in South Carolina. “De nieuwe gebouwen zijn in april voltooid en op 15 mei 2020 geschikt verklaard voor uitbreiding van onze productiecapaciteit van peptide,” verklaarde dr. Chris J. Bai, CEO. “De nieuwe gebouwen voegen meer dan 5200 m² aan productieruimte toe aan onze huidige aanwezigheid in South Carolina. In de nabije toekomst zal onze dochteronderneming in Shanghai ook een nieuwe campus van 32.500 m² voltooien,” zei dr. Bai.

“Terwijl de wereld de strijd aanbindt met de Covid-19-pandemie wordt het steeds duidelijker dat geen enkele oplossing voldoende zal zijn voor patiënten die tegen de ziekte vechten. Peptide-benaderingen zijn recent in zwang geraakt voor mogelijke vaccinontwikkeling, diagnostische tests en als therapeutische middelen om de cytokinestorm te verlichten,” verklaarde dr. Michael W. Pennington, CSO. “Daarnaast zijn wij van mening dat de wetenschap de achilleshiel van het virus zal blijken te zijn, en dat de wereld sneller zal herstellen zodra er betere behandelingen beschikbaar zullen zijn,” voegde dr. Pennington toe.

AmbioPharm Inc. bevindt zich in een unieke positie om bedrijven te helpen die op peptide-gebaseerde benaderingen ontwikkelen in de strijd tegen het virus. Als het bedrijf met 's werelds grootste productiecapaciteit van cGMP-peptide heeft AmbioPharm Inc. een zeer uniek bedrijfsmodel dat ons helpt om peptiden te produceren van zowel hoge kwaliteit als zuiverheid en tegen zeer lage kosten. Als u een project heeft waarmee wij u van dienst kunnen zijn, neem dan contact op met AmbioPharm Inc. via onze website.