Laboratoriumonderzoeken bevestigen de effectiviteit van BETADINE® gorgelen en mondwater tegen het COVID-19-virus

Onderzoek gepubliceerd door het British Dental Journal

KUALA LUMPUR, Maleisië--()--Laboratoriumtests voltooid bij het Tropical Infectious Diseases Research en Education Center (TIDREC) aan de Universiteit van Malaya, Maleisië, heeft de effectiviteit van BETADINE® gorgelen en mondwater tegen het nieuwe coronavirus (SARS-) bevestigd. CoV-2) die COVID-19-ziekte veroorzaakt. BETADINE® wordt geproduceerd en gedistribueerd in Maleisië door Mundipharma.

BETADINE® gorgelen en mondwater werd getest op virucidale activiteit in twee concentraties, onverdund (PVP-I 1% w/v) en bij een 1: 2 verdunning (PVP-I 0,5% w / v) volgens de gevestigde Europese (EN14476) methodologie en normen. De tests toonden een sterke in vitro virucidale activiteit aan, waarbij de geteste producten 99,99% van het SARS-CoV-2-virus in slechts 15 seconden doodden.

For further information please contact:

Alice George
Principal Consultant
AG Global Communications
A-13-4, Tiara Faber
456, Jalan Desa Utama
Taman Desa
58100 Kuala Lumpur
Malaysia
Email: alice.agcomm@gmail.com
Mobile: +60196008157

For further information please contact: