Seeding Alliance upplever en markant ökning av engagemang tack vare partnersamarbetet med Digital Element

Industriledande IP-geolokaliseringsteknik förbättrar leverans av anpassat innehåll samt tillhandahåller platsbaserade annonser och bedrägeribekämpning

LONDON--()--Seeding Alliance, en ledande expert på anpassad annonsering, har upplevt markant förbättrade resultat med en klickfrekvensökning på hela 20 % tack vare partnersamarbetet med Digital Element och den globala leverantören av IP-geolokaliseringsdata och tjänster. Experterna på anpassad annonsering baserade i Köln har valt tekniken NetAcuity PulseTM från Digital Element för att kunna erbjuda förbättrad platsbaserad annonsering åt sina kunder, samt djupgående trafikanalys för att upptäcka bedrägerier.

Tysklandsbaserade Seeding Alliance är en av ledarna inom anpassad annonsering – en huvudstrategi för att engagera konsumenter. Seeding Alliance gör det möjligt att publicera innehåll som effektivt riktar sig till relevanta målgrupper utan att störa publiceringens naturliga redaktionella format. Seeding Alliance gör detta genom annonser som matchar känslan och funktionen hos aktuell media på ett autentiskt sätt.

Seeding Alliance valde IP-tekniklösningen NetAcuity Pulse från Digital Element i maj 2019 för att förbättra sin geolokaliseringstjänst och få tillgång till globala IP-dataset. Detta möjliggjorde segmentering av relevanta målgrupper baserat på olika informationslager, till exempel anslutningstyp, mobiloperatör och internetoperatör, utan att identifiera varje användare individuellt. Detta har uppenbarligen hjälpt till att säkerställa framgångsrika annonskampanjer hos Seeding Alliances kunder. Konsumenter kan nås med lämpliga och relevanta platsbaserade annonser som använder annonsbudgetar på ett effektivt sätt och minskar bedrägerier.

Våra tidigare val av lösningar var helt enkelt alltför felaktiga och ofullständiga vilket ledde till beslutet att byta dataleverantör och välja marknadsledaren Digital Element för att uppnå bästa möjliga resultat för våra kunder”, kommenterade Adrian Meyer, VP för teknik på Seeding Alliance. “Kort efter integreringen av data från Digital Element insåg vi att vi lyckades blockera fler bedrägeriförsök och att annonskampanjerna presterade bättre. Vi har alltid varit måna om att tillhandahålla en hållbar ökning av varumärkeskännedom i omfattande format utan att kompromissa med konsumenternas bekvämlighet. Partnersamarbetet med Digital Element innebär att vi kan nå mer specifika målgrupper på ett effektivare sätt genom att använda platsspecifikt innehåll och IP-teknik.”

Digital Elements NetAcuity Pulse™ använder ett nätverk av IP-lokaliseringsinformation som härrör från mobila enheter, miljarder transaktioner på plats och internet-routing-infrastruktur. Denna mycket exakta, men ändå sekretesskänsliga globala, onlineinriktningsmetod baseras på var användaren är lokaliserad och är ansluten till vid en viss tidpunkt, oavsett enhet. Informationen kan innefatta huruvida anslutningen görs via ett wifi-nätverk, användarens geografiska plats och huruvida en hotspot för ett hem eller ett företag används. Fördelarna med att använda intelligent och exakt målgruppsanpassning i skala omfattar ökade intäkter, bättre avkastning på investeringar, starkare varumärkeslojalitet och ett förbättrat konsumentengagemang.

Seeding Alliance krävde ett exakt och intelligent stöd på hög nivå. Vi är mycket glada att de valde vår NetAcuity Pulse-teknik för att hjälpa dem att skräddarsy sina anpassade annonskampanjer för att rika sig till mer specifika målgrupper samt öka sitt skydd mot bedrägerier”, sa Kate Owen, Digital Elements VP i norra Europa. “Vi är stolta över hur korrekt vår data är och ett år senare står det klart att vi har gett Seeding Alliance värdefulla insikter som de kan använda för att fortsätta sin framgång i den konkurrenskraftiga annonsvärlden.”

Seeding Alliance ansluter sig till Digital Elements högprofilkunder där vi bland annat hittar: Adobe, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Taboola, Codewise, Amobee, Twitter, MediaMath, Adform, BBC, Discovery Networks, Hubspot, Vibrant Media, Webtrends, Crimtan, Weborama, Ogilvy och många fler.

Om Digital Element
Sedan 1999 har Digital Element tillhandahållit globala data och geolokaliseringstjänster som skapar tid- och rumsoberoende relevans och sammanhang till online-initiativ – från stationära datorer till mobila enheter. Företagets patenterade teknik har certifierats och ackrediterats för att leverera realtidsåtkomst till korrekt och tillförlitlig platsinformation utan att inkräkta på internetanvändares integritet. I över två decennier har många av världens största webbplatser, varumärken, säkerhetsföretag, annonsnätverk, sociala medier och mobila utgivare förlitat sig på Digital Elements teknik för att rikta annonsering, lokalisera innehåll, förbättra analyser och hantera innehållsrättigheter, samt upptäcka och förhindra bedrägerier.

Besök http://www.digitalelement.com för mer information om hur du tar lokaliseringskraften till onlinevärlden. Följ oss på LinkedIn och Twitter @DigitalElement och gilla oss på Facebook.

Digital Element är en affärsdivision inom Digital Envoy Inc med huvudkontor i Atlanta och London.

Om Seeding Alliance
Seeding Alliance GmbH är en ledande marknadsförare och utvecklare av anpassade annonser samt den största oberoende marknadsföraren av anpassad annonsering i Tyskland. Seeding Alliance använder sig av en särskilt utvecklad annonsserver och är en innovativ kontaktpunkt för utgivare och annonsörer. Seeding Alliance grundades i Köln år 2011 av Coskun Tuna och Cevahir Ejder och har ingått i Ströer Group sedan mars 2017.

Besök www.seeding-alliance.de för mer information.

Naomi Whittome
naomi.whittome@digitalelementpr.com