AutoGrid Flex-platform om Sunrun te helpen de groeiende vloot van residentiële batterijen voor netdiensten te beheren

Partnerschap met AutoGrid vergroot het vermogen van Sunrun om inkomsten uit netdiensten te gebruiken om betaalbare zonne- en opslagproducten aan te bieden aan huiseigenaren

REDWOOD CITY, Californië--()--AutoGrid, de marktleider in software voor flexibiliteitsbeheer voor de energie-industrie, kondigde vandaag een samenwerking aan met Sunrun, Inc. (Nasdaq: RUN) om AutoGrid Flex ™ Virtual Power Plant (VPP) te leveren software om Sunrun’s groeiende vloot van residentiële batterijen in de Verenigde Staten te helpen beheren.

Onder de aangekondigde samenwerking zal Sunrun de functies van het AutoGrid Flex-platform gebruiken om haar vloot van Brightbox oplaadbare zonnebatterijen te helpen beheren en nieuwe, innovatieve netwerkdiensten en energiebeheeroplossingen aan te bieden. Het cloudgebaseerde platform vergroot het vermogen van Sunrun om samen te werken met nutsbedrijven en andere elektriciteitsleveranciers om zijn opslagvloot te optimaliseren en te verzenden voor maximaal economisch voordeel voor zowel klanten als het net.

Zonnepanelen op het dak en batterijen helpen huishoudens door onzekerheid heen. AutoGrid zal onze mogelijkheden verbeteren om nutsbedrijven een gecombineerde vloot van zonne- en batterijbronnen voor thuis aan te bieden om het elektriciteitsnet schoner en veerkrachtiger te maken, terwijl de kosten voor alle energieverbruikers worden verlaagd, ”aldus Lynn Jurich, CEO en mede-oprichter van Sunrun.

Media Contact:
Leo Traub