Cyclica haalt CAD$23 miljoen op in een serie B-financiering om de biotechpijplijn van de toekomst te creëren

1. Onder leiding van Drive Capital omvat de investeringsronde Chiesi Farmaceutici, GreenSky Capital en leden van het management.
  2. De opbrengst zal Cyclica’s AI-versterkte, polyfarmacologische ingeschakelde platforms voor medicijnontdekking, Ligand Design en Ligand Express verder helpen en commerciële plannen versnellen om een ​​groeiende pijplijn van preklinische en klinische activa te bevorderen door middel van een innovatief gedecentraliseerd partnermodel.

TORONTO--()--Cyclica, een neo biotechbedrijf, kondigde vandaag de afsluiting aan van een CAD $ 23M Series B financieringsronde. De ronde werd geleid door Drive Capital met deelname van Chiesi Farmaceutici, GreenSky Capital en leden van het managementteam van Cyclica.

Cyclica decentraliseert de ontdekking van betere medicijnen door haar diepe wortels in Artificial Intelligence (AI) en eiwitbiofysica te combineren met een innovatief bedrijfsmodel. Om duurzame vooruitgang te boeken bij het verminderen van de uitvalpercentages en tijdlijnen naar de kliniek, is Cyclica van mening dat een avant-gardistische en holistische benadering van het ontdekken van geneesmiddelen, zowel wetenschappelijk als commercieel, vereist is.

Davesh Chauhan
davesh.chauhan@cyclicarx.com