Workiva’s wereldwijde platform en inline XBRL-expertiseresultaten in klantenshowcase door de European Securities and Markets Authority (ESMA)

AMSTERDAM--()--Workiva Inc. (NYSE: WK) heeft vandaag aangekondigd dat de Global Legal Entity Identifier Foundation (GLEIF) Workiva’s cloudplatform en wereldwijde Inline XBRL-expertise heeft gebruikt om efficiëntie en transparantie te creëren bij het markeren van gegevens in het jaarverslagproces. Het GLEIF 2019-jaarverslag werd onlangs door ESMA gepresenteerd als toonbeeld van conformiteitsrapportage van het European Single Electronic Format (ESEF).

Volgens de vereisten van ESMA moeten meer dan 5.000 openbare Europese bedrijven gegevens markeren met Inline XBRL in de ESEF-taxonomie voor hun jaarverslagen. Inline XBRL maakt een gestandaardiseerd, machineleesbaar formaat mogelijk om digitale analyse te ondersteunen en de transparantie van gegevens te verbeteren.

Met het Workiva-cloudplatform kunnen klanten gegevens van bronsystemen en applicaties koppelen, deze automatisch laten updaten, markeren en valideren onder de ESEF-taxonomieregels en veilig en overal Inline XBRL-archiveringspakketten maken met een internetverbinding.

Media:
Kevin McCarthy