Amazon kondigt $ 2 miljard Climate Pledge Fund aan om te investeren in bedrijven die producten, diensten en technologieën bouwen om de economie koolstofarm te maken en de planeet te beschermen

SEATTLE--()--Amazon (NASDAQ: AMZN) kondigde vandaag The Climate Pledge Fund aan ter ondersteuning van de ontwikkeling van duurzame technologieën en diensten die Amazon en andere bedrijven in staat zullen stellen om The Climate Pledge na te komen – een verbintenis om in 2040 koolstofarm te zijn Dit speciale investeringsprogramma voor durfkapitaal – met een initiële financiering van $ 2 miljard – zal visionaire bedrijven steunen wiens producten en diensten de overgang naar een koolstofarme economie zullen vergemakkelijken.

Vorig jaar waren Amazon en Global Optimism mede-oprichters van The Climate Pledge, een verbintenis om het akkoord van Parijs tien jaar te vroeg te bereiken en tegen 2040 koolstofvrij te zijn. Verizon, Reckitt Benckiser (RB) en Infosys sloten zich onlangs aan bij de belofte – het sturen van een belangrijke signaal aan de markt dat de vraag naar producten en diensten die de CO2-uitstoot helpen verminderen, snel zal groeien. Het nieuwe Climate Pledge Fund van Amazon zal investeringen in innovaties voor de koolstofarme economie van de toekomst versnellen.

Amazon.com, Inc.
Media Hotline