Wipro verwerft contract voor modernisering van infrastructuur en digitale transformatie door E.ON

Het partnerschap heeft als doel de operationele wendbaarheid en innovatie te verbeteren door middel van een hybride cloudstrategie

EAST BRUNSWICK, NJ & BANGALORE, India--()--Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO), een toonaangevend wereldwijd bedrijf voor informatietechnologie, consulting en bedrijfsprocesdiensten, heeft vandaag aangekondigd dat het is toegekend een strategisch, meerjarig engagement op het gebied van modernisering van infrastructuur en digitale transformatiediensten door het in Duitsland gevestigde energiebedrijf E.ON.

Wipro zal E.ON’s oude datacenteractiviteiten transformeren naar een hybride cloudmodel door gebruik te maken van zijn BoundaryLess Enterprise (BLE) -raamwerk en Wipro HOLMES ™, Artificial Intelligence (AI) en automatiseringsplatform. Het bedrijf zal samenwerken met E.ON om de footprint van hun datacenter te verkleinen, de infrastructuur te stroomlijnen en operationele wendbaarheid te bereiken door een geïntegreerd overzicht van hun datacenteractiviteiten te bieden. Wipro’s op consumptie gebaseerde hybride cloudhostingstrategie, mogelijk gemaakt door AI, zal E.ON helpen zijn workflows te optimaliseren en een superieure klantervaring te leveren met verhoogde efficiëntie.

Media Contact:
Shraboni Banerjee