13 bananenboeren die voor Dole produceren, behalen certificering voor hoge prestaties in waterbeheer en stroomgebied

Eerste bedrijf in de bananenbranche dat gecertificeerd is

Dole is committed to reaching 100% optimized water practices in Dole-managed farms and packing facilities. (Photo: Business Wire)

CHARLOTTE, NC--()--Dole Food Company heeft vandaag aangekondigd dat 11 bananentelers in Colombia en twee in Ecuador de certificering voor de Alliance for Water Stewardship (AWS) International Water Stewardship Standard hebben behaald voor het naar een hoger niveau tillen van waterbeheer in Dole’s eigen landbouw en de teelt- en inkoopactiviteiten van leveranciers.

De norm is bedoeld om sociale, ecologische en economische voordelen op landschapsniveau te genereren, die alle gebruikers van een bepaald stroomgebied omvatten, waardoor ze beter kunnen begrijpen hoe hun watergebruik anderen beïnvloedt, en om samen en transparant te werken voor duurzaam waterbeheer.

US Contact: William Goldfield
818-874-4647