VALBIOTIS geselecteerd tijdens de 80e wetenschappelijke sessies van de American Diabetes Association om klinische fase II-resultaten van TOTUM-63 te presenteren bij prediabetes

• Deze publicatie, uitgebracht tijdens het grootste diabetescongres ter wereld, biedt een ondubbelzinnige wetenschappelijke onderschrijving van de resultaten.
  • TOTUM-63, een op planten gebaseerde werkzame stof, toont met Europese multicenter Fase II-studie van 51 prediabetische personen de impact ervan op de nuchtere bloedglucosespiegels aan, een bekende risicofactor voor diabetes type 2.
  • De beschikbaarheid ervan in het kader van een wereldwijde overeenkomst met Nestlé Health Science zou voor professionals in de gezondheidszorg de eerste mogelijkheid kunnen zijn om hun prediabetische patiënten te helpen met een klinisch bewezen en plantaardig product.

LA ROCHELLE, Frankrijk--()--VALBIOTIS (Parijs: ALVAL) (FR0013254851 – ALVAL / PEA / SME komt in aanmerking), een onderzoeks- en ontwikkelingsbedrijf dat zich inzet voor wetenschappelijke innovatie voor het voorkomen en bestrijden van metabole ziekten, kondigt aan dat de belangrijkste resultaten van zijn Tijdens de 80e wetenschappelijke sessies van de American Diabetes Association (ADA) worden internationale fase II klinische onderzoeken gepresenteerd die de metabole voordelen van TOTUM-63 bij prediabetische patiënten aantonen.

VALBIOTIS / CORPORATE COMMUNICATION
Carole Rocher / Marc Delaunay