Ascend doet eerste acquisitie in China

Site zal dienen als hub voor klanten in heel Azië

Dr. Kevin Wu (second from the left), Ascend's APAC senior vice president and managing director, is joined by representatives of Changshu Yushan High-tech Industrial Park and the owners of the newly acquired assets at a signing ceremony in Shanghai on June 11, 2020. (Photo: Business Wire)

HOUSTON--()--Ascend Performance Materials, de grootste volledig geïntegreerde producent van polyamide 66-hars, kondigde vandaag aan dat het een overeenkomst heeft ondertekend voor de aankoop van de activa van NCM (Changshu) Co., Ltd. en Tehe Engineering Plastic (Suzhou) Co ., Ltd., gevestigd in het Changshu Yushan High-tech Industrial Park (bekend als “The Park”), een van de belangrijkste geavanceerde productieparken in het oostelijke kustgebied van China, 100 kilometer buiten Shanghai.

De overname geeft Ascend een flexibele voetafdruk voor groei in de regio. Het masterplan van het bedrijf omvat de uitbreiding van samengestelde activa op de locatie, samen met een wereldwijd onderzoeks- en ontwikkelingscentrum met een focus op bestaande toepassingen in de auto-, elektrische en elektronische en consumenten- en industriële gebieden, evenals nieuwe op gebieden zoals 3D-printen en hoogwaardige films.

Phil McDivitt, de president en CEO van Ascend, zei dat de aankoop het bedrijf positioneert om de levering aan klanten in Azië beter te vergemakkelijken en toekomstige marktgroei te ondersteunen. “Ascend’s langetermijnplan omvat het leveren van service van wereldklasse aan klanten over de hele wereld”, zei McDivitt. “Het park, met de nabijheid van zowel de grote clusters van de auto-industrie in China als Shanghai, maakte het een ideale keuze voor een hub om ons te helpen de snel opkomende markten in Azië beter te bereiken.”

For further information:
Ascend Performance Materials
Alison Jahn, Vice President, Global Communications
Tel: +1 713-210-9809
Email: ajahn@ascendmaterials.com

For editorial inquiries and clippings:
EMG
Rita Verschuuren
Email: rverschuuren@emg-pr.com

For further information:
Ascend Performance Materials
Alison Jahn, Vice President, Global Communications