ÓSKARE CAPITAL SAS lanceert ÓSKARE Fund I gericht op innovatieve Europese bedrijven in de medische cannabinoïde-industrie

PARIS & DUBLIN--()--ÓSKARE CAPITAL SAS lanceert vandaag ÓSKARE Fund I samen met veteraan uit de cannabinoïde-industrie Bruce Linton. Het in de EU gevestigde fonds richt zich op cannabinoïde therapieën van de volgende generatie en aanverwante industriële infrastructuur, waarbij gebruik wordt gemaakt van de expertise en het trackrecord van het oprichtende team op het gebied van geneeskunde, techniek, chemie, risicokapitaal en intellectueel eigendom.

“Gebaseerd op mijn samenwerking met het ÓSKARE CAPITAL-team in de afgelopen 9 maanden, ben ik ervan overtuigd dat Europa de optimale regelgevings- en onderzoeksomgeving heeft om de toekomstige hoofdrolspelers in de wereldwijde medische cannabinoïde-industrie op te bouwen”, aldus Bruce Linton, medeoprichter en niet-uitvoerend voorzitter, ÓSKARE CAPITAL, en voormalig CEO en oprichter van Canopy Growth. “De sterke wetenschappelijke achtergrond van het ÓSKARE CAPITAL-team en zijn bewezen staat van dienst op het gebied van farma, risicokapitaal en IP-bescherming maakt gebruik van de eigen dealflow en kennis van het ecosysteem om succesvol te zijn”.

Het fonds zal beleggen in een gediversifieerde portefeuille van bedrijven met baanbrekende technologie en sterke toetredingsdrempels. Het team wordt ondersteund door een zeer ervaren senior adviesraad (https://oskarecapital.com/team/) die kritische expertise levert en zijn netwerk uitbreidt. ÓSKARE Fund I is ESG-compatibel.

Press Contact: email - alex@oskarecapital.com, tel - +33 6 68 29 57 94

Prospective fund investors contact: Gaetano INSALACO - gaetano@oskarecapital.com

Companies seeking investment contact: Alexandre OUIMET-STORRS - alex@oskarecapital.com
or Nicola BROUGHTON - nicola@oskarecapital.com