Celyad brengt naamsverandering aan en wordt Celyad Oncology

• De aandeelhouders stemmen in met een nieuwe naam die beter aansluit bij de ambitie van de onderneming om pionierswerk te verrichten op het gebied van CAR T-celtherapieën voor kanker

MONT-SAINT-GUIBERT, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Celyad SA (Euronext & Nasdaq: CYAD) (Brussels:CYAD) (Paris:CYAD) (NASDAQ:CYAD), een biotechnologisch bedrijf in de klinische fase dat zich richt op de ontdekking en ontwikkeling van chimerische antigeenreceptor T (CAR T) celtherapieën voor kanker, kondigde vandaag de lancering aan van zijn bedrijfsrebranding, inclusief de wijziging van zijn naam in Celyad Oncology. De nieuwe naam benadrukt de aanzienlijke vooruitgang die het bedrijf heeft geboekt met zijn CAR T-programma's van de volgende generatie en benadrukt zijn betrokkenheid bij kankerpatiënten.

Als onderdeel van de rebranding introduceerde het bedrijf ook een nieuw logo en lanceerde het een nieuwe bedrijfswebsite, www.celyad.com. De gewone aandelen van het bedrijf zullen verder verhandeld worden op de Euronext en Nasdaq Global Market beurzen onder het tickersymbool "CYAD".

"Onze rebranding onder Celyad Oncology geeft de expertise van ons team in het ontwikkelen van innovatieve celtherapieën tegen kanker beter weer", aldus Filippo Petti, CEO van Celyad Oncology. "Nu we aan dit volgende hoofdstuk beginnen, kijken we uit naar onze verdere evolutie terwijl we ernaar streven de toekomst van kant-en-klare en gepersonaliseerde CAR T-celtherapieën voor kankerpatiënten met een onvervulde medische behoefte vorm te geven. Bovendien biedt de aankondiging van vandaag ons de mogelijkheid om onze sterke positie in het domein van oncologie en de verhoogde strategische focus in onze allogene CAR T franchise te herhalen naar aanleiding van onze recente update op de American Society of Clinical Oncology conferentie, waar onze niet-genetisch bewerkte allogene kandidaten en technologieplatforms aan bod kwamen".

Over Celyad Oncology

Celyad Oncology is een biotechnologisch bedrijf in de klinische fase dat zich richt op de ontdekking en ontwikkeling van chimerische antigeenreceptoren T (CAR T) celtherapieën voor kanker. De Vennootschap ontwikkelt een pijplijn van allogene (off-the-shelf) en autologe (gepersonaliseerde) CAR T-celtherapiekandidaten voor de behandeling van zowel hematologische maligniteiten als vaste tumoren. Celyad Oncology werd opgericht in 2007 en is gevestigd in Mont-Saint-Guibert, België en New York, NY. Het bedrijf heeft financiering ontvangen van het Waalse Gewest (België) om de vooruitgang van zijn CAR T-celtherapieprogramma's te ondersteunen.

Forward-Looking Statement

This release may contain forward-looking statements, within the meaning of applicable securities laws, including the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements may include statements regarding: the safety and clinical activity of Celyad Oncology’s pipelines and financial condition, results of operation and business outlook. Forward-looking statements may involve known and unknown risks and uncertainties which might cause actual results, financial condition, performance or achievements of Celyad Oncology to differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements. Such risk and uncertainty includes the duration and severity of the COVID-19 pandemic and government measures implemented in response thereto. A further list and description of these risks, uncertainties and other risks can be found in Celyad Oncology’s U.S. Securities and Exchange Commission (SEC) filings and reports, including in its Annual Report on Form 20-F filed with the SEC on March 25, 2020 and subsequent filings and reports by Celyad Oncology. These forward-looking statements speak only as of the date of publication of this document and Celyad Oncology’s actual results may differ materially from those expressed or implied by these forward-looking statements. Celyad Oncology expressly disclaims any obligation to update any such forward-looking statements in this document to reflect any change in its expectations with regard thereto or any change in events, conditions or circumstances on which any such statement is based, unless required by law or regulation.

Investor and Media Contacts:
Alexandrine Hazard
Communications & Investor Relations Associate
Celyad Oncology
investors@celyad.com

Daniel Ferry
Managing Director
LifeSci Advisors, LLC
daniel@lifesciadvisors.com

Investor and Media Contacts:
Alexandrine Hazard
Communications & Investor Relations Associate