FLIR vangt $ 23,5 miljoen in extra bestellingen voor zijn Centaur unmanned ground vehicles voor het Amerikaanse leger en de marine

Marine is de nieuwste deelnemer aan het Army Robotics Program, samen met de Amerikaanse luchtmacht en het marinekorps; Nieuwe onderscheidingen brengen totale recente bestellingen naar bijna 500 middelgrote robots van U.S. Armed Services

U.S. military explosive ordnance disposal (EOD) teams will use the FLIR Centaur™ ground robot to help disarm improvised explosive devices, unexploded ordnance, and perform similar hazardous tasks. Operators can quickly attach different sensors and payloads to the advanced 160-pound robot to support other functions, including chemical, biological, radiological and nuclear (CBRN) missions. (Photo: Business Wire)

ARLINGTON, Va.--()--FLIR Systems, Inc. (NASDAQ: FLIR) heeft aangekondigd dat het Amerikaanse leger en de marine in totaal meer dan 160 van de Centaur ™ unmanned ground vehicles (UGV) van het bedrijf hebben besteld, plus gerelateerde reserveonderdelen en accessoires. De twee contracten, voor een totaal van $ 23,5 miljoen, worden verkregen via het programma Man Transportable Robotic System Increment II (MTRS Inc II) van het leger.

Media Contact:
Joe Ailinger