Citi Private Bank geeft midden-jaars vooruitzichten, investeert in een nieuwe economische cyclus

Citi Private Bank beveelt grote veranderingen in de beleggingsportefeuilles van klanten aan onder de ongekende omstandigheden van vandaag

NEW YORK--()--Citi Private Bank heeft vandaag haar Mid-Year Outlook 2020-rapport uitgebracht, Investing in a New Economic Cycle. Deze editie, die tweemaal per jaar wordt uitgebracht, roept op tot grote veranderingen in de klantenportefeuilles wanneer een nieuwe economische en marktcyclus begint.

Citi Private Bank verwacht een sneller economisch herstel dan vele andere. Het rapport benadrukt echter dat dit geen gewoon herstel is; net zoals de ineenstorting van COVID geen gewone recessie is. Grote verschillen in de economische groei van verschillende landen lijken waarschijnlijk te wijten aan aanzienlijke verschillen in nationale stimuleringsinspanningen. Door een grotere blootstelling aan handel en toerisme zullen bepaalde landen waarschijnlijk ook langzamer terugveren.

“Het wereldwijde investeringslandschap is ingrijpend veranderd als gevolg van de pandemie”, zegt David Bailin, Chief Investment Officer van Citi Private Bank. ‘We verwachten een enorme spreiding in potentiële rendementen tussen regio’s, industrieën en landen, nu de wereld overgaat van angst naar welvaart. De impact van ongekende stimuleringsmaatregelen op de waarderingen heeft ons er ook toe aangezet om onze rendementsschattingen op lange termijn te herzien. We denken dat deze vragen om een ​​nieuwe aanpak voor het opbouwen van portefeuilles.”

Media:
North America: Gabriel Morales +1 718 248 7029  gabriel.morales@citi.com