IDEMIA en BBVA gaan samenwerken om de eerste Spaanse betaalkaart van gerecycled PVC te lanceren

(Graphic: Business Wire)

COURBEVOIE, Frankrijk--()--IDEMIA, de wereldleider in Augmented Identity, levert de allereerste kaarten gemaakt van gerecyclede kunststoffen in Spanje aan BBVA. De bank zal de kaarten in juni 2020 voor het eerst uitdelen aan hun Spaanse klanten met een BBVA Youth-account. Deze nieuwe betaalkaart is een sterk engagement van BBVA om bij te dragen aan de doelstellingen van de Verenigde Naties voor duurzame ontwikkeling ter bestrijding van klimaatverandering.

Elk jaar worden er volgens het Nilson Report (1) van 2018 ongeveer 6 miljard plastic betaalkaarten geproduceerd. In het kader van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties en de Overeenkomst van Parijs, is BBEM, een van de grootste banken in Spanje, gekozen voor de meest geavanceerde technologie van IDEMIA om een deel van zijn bestaande PVC-kaarten voor eerste gebruik te migreren naar innovatieve gerecyclede PVC-kaarten .

Tegen het einde van het jaar zullen BBVA meer dan een half miljoen Spaanse klanten in staat stellen om te profiteren van een milieuvriendelijk alternatief als betaalmiddel. Het nieuwe model zal een symbool op de achterkant bevatten dat aangeeft dat het is gemaakt van gerecycled plastic, en zal in eerste instantie worden gedistribueerd naar het BBVA-account voor jongeren.

Press:
PR firm: Havas Paris