• ‘A New Era in Diabetes Care’ is een initiatief dat een groep van acht diabetes-, nefrologie- en eerstelijnsdeskundigen uit heel Europa samenbrengt om de belangrijkste uitdagingen en kansen te bespreken om de zorg voor diabetes mellitus type 2 en de daarmee samenhangende nier- / hart- en vaatziekten te verbeteren. complicaties
  • Het resulterende rapport belicht verschillende specifieke oproepen tot actie die artsen in de eerstelijns- en tweedelijnszorg in de dagelijkse klinische praktijk kunnen implementeren om deze uitdagingen aan te pakken, waarvan sommige met name relevant zijn in het kader van COVID-19
  • Als onderdeel van het initiatief heeft Mundipharma een Europese algemene bewustmakingsenquête gehouden, waaruit bleek dat minder dan een derde van de respondenten chronische nierziekte als een ernstige complicatie van type 2-diabetes beschouwde

ALLEEN STRIKT VOOR EUROPESE MEDISCHE EN FARMACEUTISCHE HANDELSMEDIA

CAMBRIDGE, Engeland--()--Er is vandaag een nieuw, door experts geleid rapport uitgebracht om de belangrijkste uitdagingen en ongelijkheden in de zorg voor type 2 diabetes mellitus (T2DM) en de bijbehorende nier- en cardiovasculaire complicaties te schetsen, en enkele oproepen tot Actie om deze leemten op te lossen voor de 53 miljoen Europeanen die leven met T2DM.1 Een nieuw tijdperk in de diabeteszorg is een initiatief voor niet-promotionele ziektebewustzijn dat een Europese multidisciplinaire stuurgroep van diabetes-, nefrologie- en eerstelijnsdeskundigen samenbrengt, gefinancierd door Mundipharma International Limited. Het rapport, geschreven door de stuurgroep, onderzoekt vijf hoofdgebieden binnen het beheer van T2DM, chronische nierziekte (CKD) en hart- en vaatziekten (CVD):

• Beroepsonderwijs en patiënteneducatie over CKD en zijn tekens
  • Effectief testen en interpreteren van markers (klinische indicatoren) van CKD
  • Beter begrip van het klinische managementmodel onder zorgverleners
  • Gebruik van gedeelde besluitvorming om een ​​passend zorgplan op te stellen voor mensen met T2DM
  • Regelmatige monitoring en evaluatie van key performance indicators (KPI’s) / behandelresultaten

Cendrine Banerjee-Quetel
Asset Communications Associate, Mundipharma International Ltd