Moody's Analytics lanceert tool voor analyse van COVID-19-nieuwssentiment

NEW YORK--()--Moody's Analytics heeft Coronavirus Pulse gelanceerd, een machine learning-tool voor het meten van COVID-19-nieuwsgevoel. Met dit instrument kunnen marktdeelnemers zoeken naar realtime nieuwsverslaggeving, COVID-19-gerelateerde nieuwsberichten over een gekozen financiële instelling, bedrijf of sector bekijken en zien of elk verhaal een negatief, neutraal of positief sentiment heeft.

Coronavirus Pulse is gratis toegankelijk via de webpagina Moody's Coronavirus Effects, die onderzoek biedt naar en inzicht geeft in de krediet- en economische gevolgen van de pandemie.

"Naarmate de coronaviruscrisis evolueert, erkennen we dat uitgebreide en tijdige informatie noodzakelijk is voor besluitvormers", zegt Keith Berry, Executive Director van Moody's Analytics Accelerator. "Coronavirus Pulse is een aanvulling op kwantitatieve analyse door marktdeelnemers te helpen bij het efficiënter identificeren van opkomende risicothema's voor de sectoren die zij volgen."

KATERINA SOUMILOVA
Moody’s Analytics Communications