Western Union ziet in mei een significante verbetering in de trends van Consumer-to-Consumer transacties, inclusief recordaantal digitale transacties

DENVER--()--The Western Union Company (NYSE: WU), een wereldleider in grensoverschrijdende geldbewegingen en betalingen tussen valuta’s, heeft vandaag een update gegeven over de transactietrends van het bedrijf voor haar Consumer-to-Consumer (C2C) activiteiten voor de maand mei 2020 als reactie op de veranderende zakelijke omgeving te midden van de COVID-19-pandemie.

Daarnaast zal Raj Agrawal, CFO van Western Union, vandaag commentaar geven op de activiteiten van het bedrijf in een presentatie op de Global Technology Conference van de Bank of America.

Zoals eerder bekendgemaakt, begon de onderneming in het laatste deel van het eerste kwartaal met aanzienlijke dalingen in transacties voor haar C2C-activiteiten als gevolg van de COVID-19-pandemie, met dalingen van ongeveer 30% eind maart en begin april. Medio april begon het tempo van de daling van de transacties te verbeteren onder leiding van het retailkanaal en werd het ondersteund door een aanzienlijke versnelling van de digitale groei. De verbetering in zowel retail- als digitale transactietrends zette zich door gedurende de maand mei, met een groei van de digitale transacties voor de maand mei, het hoogste in een decennium.

Media Relations:
Pia De Lima