Dr Evidence (DRE), een AI-enabled SaaS Healthcare Insights-bedrijf, neemt industrie-experts Joseph A. Boystak aan als voorzitter van de raad en Ameet Nathwani, MD, als voorzitter van de nieuw gevormde medische strategie-adviesraad

DRE werft extra expertise voor strategische begeleiding en advies om de acceptatie van DOC Label™, DOC Search™ en DOC Analytics™te versnellen

SANTA MONICA, Californië--()--DRE is verheugd Joe Boystak te verwelkomen als voorzitter van de raad en Ameet Nathwani, MD, als voorzitter van de nieuw gevormde Medical Strategy Advisory Board (MSAB). Deze verbeteringen voor het bedrijf weerspiegelen de uitgebreide behoefte aan scherpe begeleiding in deze ongekende tijd van convergentie tussen deskundige AI-technologie in de gezondheidszorg en de exponentiële groei van klinische informatie. DRE is toegewijd aan het toepassen van geavanceerde datawetenschap met geavanceerde AI om snellere, diepere, meer genuanceerde wetenschappelijke en klinische inzichten van regelgevende kwaliteit te genereren voor het verbeteren van patiëntresultaten.

Boystak is een ervaren durfkapitalist in de gezondheidszorg en senior investeringsbankier in de gezondheidszorg. Hij was Founding Managing Partner bij Health2047 Capital Partners en Founding Managing Director, Global Life Sciences bij Jefferies. Hij is CEO van Brightwaters Capital en is een mede-oprichter/investeerder in biomedische, medische technologie, gezondheidsinformatietechnologie en kunstmatige intelligentiebedrijven met spin-outs van onder meer UCLA, Johns Hopkins, Harvard/Massachusetts General Hospital and the Memorial Sloan Kettering Cancer Center. Boystak wordt ook mede-uitvinder genoemd op 5 uitgegeven Amerikaanse/EU-patenten voor eersteklas medische technologie, ontwikkeld door Bruin Biometrics LLC, een bedrijf dat hij mede oprichtte en aanvankelijk de voorzitter was. Hij is lid geweest van meer dan een dozijn corporate en non-profitbesturen en is momenteel lid van de Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health en de Southern California Biomedical Council (SoCalBio) Boards.

Chris Yu
pr@doctorevidence.com