FLIR Systems installeert zijn EST-screeningoplossing bij Pentagon om de strijd tegen COVID-19 te ondersteunen

Laatste bestelling voegt $ 100 miljoen toe aan thermische cameraboekingen tijdens Q1 en recente aankoop door General Motors voor screening van huidtemperaturen van werknemers

FLIR Systems has installed its EST screening system at the Pentagon Visitor Center in Washington, D.C. The company’s integrated screening solution features the FLIR A700 thermal imaging camera and is being used to screen visitors for elevated or higher than expected skin temperatures, which can help guard against the spread of COVID-19. (Photo: Business Wire)

ARLINGTON, Va.--()--FLIR Systems, Inc. (NASDAQ: FLIR) heeft aangekondigd dat het zijn EST™ -screeningsysteem heeft geïnstalleerd in het Pentagon Visitor Center in Washington, D.C. De geïntegreerde EST-screeningoplossing van het bedrijf, de A700 EST-IS, beschikt over de FLIR A700 warmtebeeldcamera. Het systeem wordt gebruikt om bezoekers te screenen op verhoogde of hoger dan verwachte huidtemperaturen, wat kan helpen voorkomen dat COVID-19 zich verspreidt.

De installatie van het EST-systeem in het Pentagon is een van de vele inspanningen die FLIR momenteel bespreekt met ambtenaren van het Amerikaanse ministerie van Defensie voor toepassingen binnen de strijdkrachten. Het nieuws volgt op verklaringen van FLIR-president en CEO Jim Cannon tijdens een recente winstoproep die het bedrijf in het eerste kwartaal van 2020 ongeveer $ 100 miljoen aan nieuwe EST-activiteiten heeft geboekt. Meer recentelijk kondigde General Motors aan dat het FLIR-camera’s zal gebruiken bij veel van zijn sites om werknemers te screenen om de verspreiding van het nieuwe coronavirus te helpen voorkomen.

Media Contact:
Joe Ailinger