Wipro benoemt Thierry Delaporte tot CEO en algemeen directeur

Thierry Delaporte (Photo: Business Wire)

EAST BRUNSWICK, NJ & BANGALORE, India--()--Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO), een toonaangevend wereldwijd bedrijf voor informatietechnologie, consulting en bedrijfsprocesdiensten, heeft vandaag de benoeming aangekondigd van Thierry Delaporte als Chief Executive Officer en Managing Director van het bedrijf, met ingang van 6 juli 2020.

Tot voor kort was Thierry Delaporte de Chief Operating Officer van de Capgemini Group en lid van de Group Executive Board. Tijdens zijn vijfentwintigjarige carrière bij Capgemini bekleedde hij verschillende leidinggevende functies, waaronder die van Chief Executive Officer van de Global Financial Services Strategic Business Unit, en hoofd van alle wereldwijde servicelijnen. Hij hield ook toezicht op de Indiase activiteiten van Capgemini en leidde de transformatie-agenda van de groep, waarbij hij verschillende strategische programma’s over verschillende bedrijfseenheden bedacht en aanstuurde.

“Ik ben verheugd Thierry te verwelkomen als CEO en algemeen directeur van het bedrijf. Thierry heeft een uitzonderlijke staat van dienst op het gebied van leiderschap, sterke internationale bekendheid, diepgaande strategische expertise, een uniek vermogen om langdurige klantrelaties aan te gaan en bewezen ervaring met het stimuleren van transformatie en het beheren van technologische disruptie. Wij zijn van mening dat Thierry de juiste persoon is om Wipro te leiden in zijn volgende groeifase”, aldus Rishad Premji, voorzitter van Wipro Limited.

Wipro Media Contact:
Vipin Nair