Morgan Stanley Sustainable Signals: bezitters van activa zien duurzaamheid als de kern van de toekomst van beleggen

• Onderzoek onder institutionele beleggers toont aan dat vermogensbezitters duurzaam beleggen steeds meer omarmen, waarbij 80% ESG-factoren al in hun beleggingsproces integreert, tegenover 70% in 2017
  • Ondanks de snelle dynamiek en de wijdverbreide invoering blijven metingen en gegevens een uitdaging.

NEW YORK--()--Een meerderheid van de vermogensbezitters integreert wereldwijd actief ESG-factoren in hun beleggingsproces, volgens een nieuwe enquête die vandaag is gepubliceerd door het Morgan Stanley Institute for Sustainable Investing en Morgan Stanley Investment Management. De nieuwe enquête heeft 110 openbare en bedrijfspensioenen, schenkingen, stichtingen, staatsentiteiten, verzekeringsmaatschappijen en andere grote vermogensbezitters wereldwijd onderzocht, waarvan 92% een balanstotaal van meer dan $ 1 miljard had. De enquête verzamelde inzichten over trends, motivaties, uitdagingen en implementatiebenaderingen bij duurzaam beleggen. Dit werk bouwt voort op het uitgebreide onderzoek van het Instituut naar het volgen van trends in duurzaam beleggen in de afgelopen zes jaar via de enquêteserie Sustainable Signals die is gericht op individuele investeerders, vermogensbezitters en vermogensbeheerders.

Media Relations: Lauren Bellmare, +1 (212) 761-5303 – Katherine Stueber, +1 (212) 761-1349