Ontex kondigt plannen aan voor eerste Amerikaanse productiefaciliteit en de overname van Amerikaanse activa in dameshygiëne

De nieuwe fabriek en verworven productiecapaciteit in North Carolina tonen hoe Ontex zich inzet voor de verdere ontwikkeling van de Noord-Amerikaanse activiteiten

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Ontex Group NV (“Ontex”) (BSE:ONTEX) heeft vandaag plannen aangekondigd voor een nieuwe fabriek voor persoonlijke hygiëne in Rockingham County, North Carolina. De eerste productie van de nieuwe fabriek staat gepland voor midden 2021. Ontex kondigde ook aan dat het een overeenkomst heeft gesloten met Albaad Massuot Yitzhak Ltd. (TASE: ALBA) om hun productiemiddelen voor vrouwelijke hygiëne in Rockingham County over te nemen.

"Na de eerder aangekondigde beslissing om te investeren in de productie in het oostelijke deel van het land als aanvulling op leveringen uit het buitenland, kondigen we met trots de aanstaande opening van de eerste Amerikaanse productielocatie van Ontex aan, evenals de overname van productie-activa voor dameshygiëne", aldus Charles Bouaziz, CEO van Ontex. "Met deze zinvolle stappen kunnen we onze strategische prioriteit om onze aanwezigheid in de VS te vergroten sneller uitwerken.

Nieuwe fabriek voor persoonlijke hygiëne
North Carolina is gekozen als locatie omdat ongeveer de helft van de Amerikaanse bevolking binnen een straal van 1000 km/ 650 mijl woont. De strategische ligging van Rockingham County, de kwaliteit van het personeel, evenals staats- en lokale stimulansen waren doorslaggevende factoren om de nieuwe faciliteit in Rockingham County te vestigen. Ontex, dat producten produceert en verkoopt voor babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg, zal een belangrijke lokale werkgever worden.

Overname van activa in vrouwelijke hygiëne
De overeenkomst van Ontex met Albaad heeft betrekking op de productielijnen en aanverwante apparatuur in Rockingham County en op een licentie voor alle bijhorende inventaris en intellectuele eigendom. De productielijnen produceren maandverband. Ontex zal worden ondersteund door een ervaren team van nieuwe collega's die de Ontex Group zullen vervoegen en de aangekochte apparatuur zullen bedienen. Deze overname versterkt de groeiende activiteiten van Ontex op het gebied van vrouwelijke hygiëne in Noord-Amerika en biedt meer mogelijkheden en opties voor de levering aan huidige en toekomstige klanten.

"De succesvolle overname van Grupo Mabe (Mexico) in 2016 leverde Ontex toonaangevende eigen merken en posities op in Baby Care en Adult Care in Latijns-Amerika, evenals een snelgroeiende business van Baby Care-producten in de VS en Canada", zegt Armando Amselem, president van Ontex' Americas, Middle East, Africa en Asia Division. "Onze solide prestaties en zakelijke groeivooruitzichten hebben de behoefte doen ontstaan aan lokale productie in het oosten van de Verenigde Staten. Door de activa van Albaad's Rockingham County in dameshygiëne toe te voegen, zal ons aanbod aan de detailhandel uitbreiden en zullen er nieuwe mogelijkheden ontstaan om verder te groeien in deze belangrijke markt".

De overname van activa van Albaad zal naar verwachting in juli plaatsvinden na de resterende due diligence en wettelijke goedkeuringen.

Over Ontex
Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBTips, BioBaby, Pompom, Bigfral, Canbebe, Canped, ID en Serenity, net als via toonaangevende retailermerken.

Wereldwijd werken er ongeveer 10.000 enthousiaste mensen voor Ontex in 21 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex staat genoteerd op Euronext Brussel en maakt deel uit van de Bel Mid®. Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Bezoek dan www.ontex.com of volg ons op LinkedIn, Facebook, Instagram en YouTube.

VRAGEN INVESTEERDERS

Philip Ludwig