Ontex Group NV: Algemene Vergadering van Aandeelhouders

Hans Van Bylen verkozen als onafhankelijk bestuurder; om als voorzitter van de Raad te worden benoemd.

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Ontex Group NV (Euronext: ONTEX, “Ontex”) (BSE:ONTEX) hield vandaag haar Jaarlijkse Algemene Vergadering en Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AV en BAV), en heeft de stemresultaten gepubliceerd van de door de Raad van Bestuur (de “Raad”) voorgestelde beslissingen, met inbegrip van de goedkeuring van de jaarrekening voor het jaar afgesloten per 31 December 2019.

Volgend op de beslissing van Luc Missorten om een stap terug te zetten als onafhankelijk bestuurder van Ontex en voorzitter van de Raad met ingang van de vergadering van vandaag, hebben de aandeelhouders het voorstel goedgekeurd om Hans Van Bylen als onafhankelijk bestuurder van Ontex te benoemen, met het oog om hem als Voorzitter van de Raad te benoemen.

De Raad zou graag zijn dankbaarheid uitdrukken naar Luc Missorten toe voor zijn inzet en waardevolle bijdrage aan de ontwikkeling van het bedrijf sinds haar beursgang. Onder zijn begeleiding, heeft Ontex significante vooruitgang geboekt, terwijl het haar geografische footprint uitbreidde en een meer evenwichtig portfolio van retailermerken en eigen lokale merken realiseerde, daarbij focus houdend op drie aantrekkelijke categoriëen in persoonlijke hygiene. Eveneens onder zijn voorzitterschap, de Raad werd versterkt met nieuwe bestuurders met erg relevante ervaring, heeft de Raad stappen ondernomen om het remuneratiebeleid van het bedrijf verder te ontwikkelen en ging de Raad het engagement aan om haar inspanningen voort te zetten om de beloningsbeleid verder te vereenvoudigen en nog meer te laten aansluiten bij de prestaties. Luc Missorten zal, als senior advisor, verder ondersteuning bieden aan de Raad tot de voltooiing van het lopende transformatieprogramma (Transform to Grow).

Hans Van Bylen, voormalig CEO van Henkel heeft een diepe kennis van de industrie en consumentengoederensector, alsook een ruime ervaring die zowel de FMCG sector, de retailermerken, productie, supply chain, digitalisatie en leiderschapontwikkeling omvat.

Hans Van Bylen verklaarde: “Ik ben vereerd en enthousiast om Luc op te volgen en verder te bouwen op zijn verwezenlijkingen als Voorzitter van Ontex’ Raad. Niettegenstaande de impact van de COVID-19 pandemie, levert de T2G transformatie resultaten op en wint Ontex aan momentum. Ontex heeft veel opportuniteiten voor de boeg, en ik kijk ernaar uit om samen te werken met de Raad en het Management om verder de strategie van Ontex te verfijnen en uit te voeren, en om waarde te creëren voor alle belanghebbenden.”

De minuten van de AV en BAV alsook de antwoorden op de door de aandeelhouders vooraf ingediende vragen kunnen worden geraadpleegd op de website van de onderneming op: https://ontex.com/investors/shareholder-resources-center/.

Over Ontex

Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBTips, BioBaby, Pompom, Bigfral, Canbebe, Canped, ID en Serenity, net als via toonaangevende retailermerken. Wereldwijd werken er ~10.000 mensen voor Ontex. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex maakt deel uit van de STOXX® Europe 600-index. Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Bezoek dan www.ontex.com of volg ons op LinkedIn, Facebook, Instagram en YouTube.

CONTACT INVESTEERDERS
Philip Ludwig