Lægernes Pension selecteert Moody's Analytics voor waardering van Solvency II verplichtingen en scenario-analyse

LONDON--()--Moody’s Analytics, een wereldwijde aanbieder van financiële informatie, heeft vandaag aangekondigd dat haar softwaretoepassing is geselecteerd door het Deense pensioenfonds, Lægernes Pension. Lægernes Pension zal gebruik maken van Moody's Analytics Scenario Generator voor het beoordelen van verplichtingen, stresstests en scenarioanalyse van Solvency II.

De Moody's Analytics Scenario Generator is een bekroond simulatie framework dat door klanten wordt ingezet voor actuariële rapportage, risico- en kapitaalberekening en -analyse, investeringen en ALM-analyse.

Lægernes Pension zal ook gebruik maken van de Moody's Analytics Scenario Generator Automation Module, waardoor de organisatie haar modelleerprocessen kan stroomlijnen. Door het instellen, uitvoeren en valideren van modellen te automatiseren, kunnen zowel de tijd als de kosten voor de generatie van scenario's worden verlaagd.

Deze aankondiging is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.