Esri en IDB bieden oplossing om COVID-19 te bestrijden in Latijns-Amerika en het Caribisch gebied

Geavanceerde geospatiale technologie wordt geleverd tijdens pandemie

REDLANDS, Californië.--()--Esri, de wereldleider op het gebied van locatie-informatie, heeft vandaag aangekondigd dat het een samenwerking aangaat met de Inter-American Development Bank (IDB) om gratis toegang te bieden tot geospatiale technologie in reactie op de COVID-19-noodsituatie in Latijns-Amerika en het Caribisch gebied (LAC). Overheden in de regio zullen een COVID-19-oplossing kunnen gebruiken om kritieke apparatuur en beschikbaarheid van activa te volgen, supply chains te beheren en bedrijfscontinuïteit te behouden.

Door gebruik te maken van Esri’s Disaster Response Program en op basis van de specifieke behoeften van IDB-lidstaten, biedt deze samenwerking toegang tot technologische middelen die de reactie van de regio op de onmiddellijke noodsituatie voor de volksgezondheid als gevolg van COVID-19 kunnen verbeteren. Concreet zullen regeringen in de regio gebruik kunnen maken van Esri’s analytische modellen en dashboards en controlecentra kunnen implementeren om de verspreiding van het virus te monitoren en te identificeren waar interventie nodig is.

Esri: Jo Ann Pruchniewski
Public Relations, Esri