Taipei School of Economics and Political Science Opgericht bij NTHU met een donatie van US $ 100 miljoen

At the signing ceremony, from left to right: TSE Foundation chairman Huang Huang-hsiung, NTHU president Hocheng Hong, and Pau Jar Group vice chairman Lin Chia-hung. (Photo: National Tsing Hua University)

HSINCHU, Taiwan--()--Op 9 mei sloot National Tsing Hua University een overeenkomst om samen met de TSE Foundation de Taipei School of Economics and Political Science (TSE) op te richten, die werd opgericht met een donatie van $ 100 miljoen van ondernemer Lin Chen-hai, de oprichter van de Pau Jar Group. De missie van de TSE is om onderwijs van wereldklasse aan te bieden op het gebied van economie, internationale politiek en openbare aangelegenheden, met Aziƫ als zwaartepunt, en zal binnenkort beginnen met het werven van eerste klas faculteiten van over de hele wereld.

Tijdens de ondertekeningsceremonie zei de voorzitter van de TSE Foundation, Huang Huang-hsiung, dat de TSE zich op de NTHU-campus zal bevinden en dat deze vorm van samenwerking tussen de openbare en particuliere sector een nieuwe primeur is in de geschiedenis van het hoger onderwijs in Taiwan.

Holly Hsueh
National Tsing Hua University