Verbeterde digitale ervaringen zullen de loyaliteit van klanten verbeteren en nieuwe kansen voor verzekeraars in de branche openen, blijkt uit onderzoek van DXC Technology

Verzekeraars moeten gebruikmaken van digitale technologieën en prioriteit geven aan klantervaringen om hun reputatie te verbeteren en vertrouwen op te bouwen voor toekomstig succes.

TYSONS, Va.--()--Volgens een nieuwe verzekeringsstudie, uitgevoerd door DXC Technology (NYSE: DXC), zijn de meeste Amerikanen (87%) comfortabel in het delen van persoonlijke en levensstijlgerichte gegevens ten behoeve van lagere verzekeringspremies.

Als onderdeel van de studie, gedetailleerd in het DXC Insurance Survey Report 2020: The Voice of the U.S. Consumer, werden meer dan 2.000 Amerikaanse consumenten ondervraagd over hun mening over verzekeringen en hoe ze omgaan met degenen die dekking bieden. De studie laat zien hoe veranderende consumentenverwachtingen voor verzekeraars kansen bieden om digitale technologieën toe te passen en strategisch in te zetten – niet alleen om marktaandeel te winnen en levenslange klantwaarde te vergroten, maar ook om hun merken te laten gelden als voorbeelden van een nieuw, meer op samenwerking gericht concept van de verzekeraar / relatie tussen verzekeringnemer.