AGCO SKRIVER OM VISJONEN FOR Å UNDERSTREKE SIN FORPLIKTELSE FOR Å GI BÆREKRAFTIGE LØSNINGER MED AVANSERT TEKNOLOGI

DULUTH, Ga.--()--AGCO (NYSE: AGCO) som er en global leder innen design, produksjon og distribusjon av landbruksmaskiner og -løsninger, kunngjorde i dag at den understreker sin forpliktelse til å bringe bønder bærekraftige høyteknologiske løsninger ved å lansere sin visjon på nytt.

“Vår nye visjon—Bærekraftige høyteknologiske løsninger for bønder som sørger for produksjonen av mat og fôr i verden—representerer bedre vår gjennomtenkte tilnærming til å hjelpe våre bønder og vår virksomhet kontinuerlig å finne bedre og mer bærekraftige måter å produsere maten folk trenger over hele verden, sier Martin Richenhagen, president og administrerende direktør i AGCO Corporation. "Da verden feiret 50-årsjubileum for Earth Day i forrige måned, følte vi at det var riktig tidspunkt å understreke viktigheten av bærekraft i selskapets visjon."

Landbruk er en av de mest viktigste næringene i verden. Når befolkningen vokser til anslagsvis 10 milliarder mennesker innen 2050, er den potensielle påvirkningen landbruket kan ha på helsen til planeten vår, enorm. Som en global leder i landbruket har AGCO et ansvar for å sikre at vi gir en positiv innvirkning for bønder som bruker løsningene våre, samfunnene de lever og miljøet vi alle deler.

AGCO sine verktøy for presisjonslandbruk hjelper gårder og maskiner med å drive mer effektivt med mindre mengde innsatsmidler og høyere avkastning. Bærekraftig produktivitet oppstår gjennom teknologi, innovasjon og integrerte løsninger for å dyrke mer mat og generere høyere inntekt til gården.

Miljøhensyn påvirker også samfunnets oppfatning av jordbruk, inkludert dyrenes velferd. AGCO er markedsledende i utstyr for bur-fri eggproduksjon og skaper løsninger for å redusere stress og maksimere komfort samtidig som sunn dyrehelse opprettholdes og oppmuntres til naturlig oppførsel.

Kort sagt, AGCOs bærekraftige og høyteknologiske løsninger gjør det mulig for bønder å gjøre mer med mindre.

• Avanserte landbruksmaskiner krever mindre drivstoff og trenger å gjøre færre overkjøringer på jordet, noe som reduserer jordkomprimering og øker jordens fruktbarhet.
  • Presisjonsteknologi og agronomiske løsninger gjør det mulig for bønder å produsere og høste mer per dekar, og få mest mulig ut av jordbruksarealene våre.
  • Bedre sprøyteteknologi gjør det mulig for bønder å anvende produkter bare der det kun er nødvendig, noe som reduserer innsatsmidlene for å dyrke sunn mat.
  • Mer effektivt høsteutstyr betyr at flere avlinger blir høstet på åkeren, og bedre lagring av korn og frø betyr at mer går til markedet.
  • Neste generasjons løsninger for biosikkerhet, lagring og fôring betyr tryggere, sunnere og mer produktive forhold for svin og fjørfe.

"Vi ønsker ikke å stoppe med å imøtekomme dagens bønder. vi må støtte fremtidige generasjoner,” tilføyde Eric Hansotia, administrerende direktør i AGCO Corporation. "Vi må kontinuerlig markedsføre høyteknologiske løsninger for å støtte bønder i å produsere næringsrik mat samtidig som ressurs- og miljøbelastningen reduseres."

Om AGCO

AGCO (NYSE:AGCO) er en global leder innen utvikling, produksjon og distribusjon av landbruksløsninger, og tilbyr mer produktivt jordbruk gjennom sin komplette linje av utstyr og relaterte tjenester. AGCO-produkter selges gjennom fem kjernemerker, Challenger®, Fendt®, GSI®, Massey Ferguson® og Valtra®, støttet av Fuse® løsninger for intelligent landbruk. AGCO ble grunnlagt i 1990 med hovedkontor i Duluth, Georgia, USA, og omsatte for 9 milliarder dollar i 2019. For mer informasjon, besøk http://www.AGCOcorp.com. For nyheter om selskapet, informasjon og arrangementer, følg oss på Twitter: @AGCOCorp. For økonomiske nyheter på Twitter, følg hashtag’en #AGCOIR.

Cristiane Masina
Leder for global bedriftskommunikasjon