PerkinElmer ontvangt de “AOAC INTERNATIONAL First Action Official Methods Analysis Methods (OMA)” status voor de Solus One Salmonella test

Het hoogste niveau van AOAC-goedkeuring omvat het testen van voedingsmiddelen zoals romaine sla, rauwe zalm, zuivelproducten, kruiden en specerijen

WALTHAM, Mass.--()--PerkinElmer, Inc., een wereldleider die zich inzet voor innovaties die zorgen voor een gezondere wereld, heeft vandaag de Solus One ™ Salmonella-test aangekondigd en de bijbehorende methoden hebben de status “First Action Official Methods of Analysis℠(OMA)” gekregen , met het nummer 2020.03, van de AOAC INTERNATIONAL (Vereniging van officiële analytische samenwerking).

De Solus One Salmonella test, die eerder de ISO 16140 en de AOAC Performance Tested Methods℠ (PTM) certificering heeft ontvangen, detecteert Salmonella in selecte voedingsmiddelen, met negatieve/vermoedelijk positieve resultaten die beschikbaar zijn in ongeveer 2 uur, na verrijking. Positieve bevestiging is dan mogelijk na een extra 24 uur. De test kan handmatig worden uitgevoerd of geautomatiseerd door het DS-2® systeem van Dynex Technologies toe te voegen.

Jennifer McNeil
Jennifer.mcneil@perkinelmer.com