Western Union gir sin hyllest til frontlinjepersonell og alle som arbeider i samfunnskritiske tjenester i Norge

DENVER/OSLO--()--Western Union (NYSE: WU), en ledende aktør innen grenseoverskridende betalingsformidling og pengeoverføringer mellom ulike valutaer, kunngjorde i dag en 50 prosents gebyrreduksjon1 for frontlinjepersonell og arbeidere i samfunnskritiske tjenester som sender penger globalt via noen av bedriftens digitale kanaler under de neste to ukene. Kampanjen er en beskjeden hyllest fra bedriften til disse kundene, i erkjennelse av deres utrettelige innsats for sine lokalsamfunn, og deres dedikerte arbeid for å bevare den infrastrukturen og de ressursene som kreves for å holde de lokale økonomiene gående.

Mer enn 65 prosent av globale borgere som bor og arbeider rundt om i verden, innehar roller som frontlinjepersonell eller arbeidere i essensielle tjenestevirksomheter, i henhold til Western Unions forretningskunnskap. Disse globale borgerne skåret høyt i slike roller i en lang rekke viktige land: 63 prosent i USA; 67 prosent i Storbritannia; 68 prosent i Frankrike; 70 prosent i Tyskland; 62 prosent i Australia; 58 prosent i de Forente Arabiske Emirater, og 71 prosent i Saudi-Arabia.

«Da verden stoppet opp, holdt våre frontlinjemedarbeidere i samfunnskritiske tjenester hjulene i gang,» sa Western Unions President og CEO Hikmet Ersek. «De har fortsatt å stille på jobb, dag etter dag, for å gjøre det mulig for våre samfunnstjenester og økonomier å holde det gående.»

«Mange av verdens frontlinjemedarbeidere i samfunnskritiske tjenester er globale borgere som regelmessig sender penger til sine kjære der hjemme. Her hos Western Union kommer vår inspirasjon først og fremst fra kundene som betror oss sine ærlig tjente penger. Vi ønsker å anerkjenne og påskjønne deres dedikerte innsats for å holde pengestrømmene gående til samfunnene og økonomiene verden over som trenger dem mest, og støtte den i deres arbeid for å fremme helsen og sikkerheten i sine omgivelser.»

Gebyrreduksjonen, som iverksettes med overføringskoden THANKS2020, gjelder for enhver transaksjon som initieres de fleste av Western Unions digital-aktiverte land på westernunion.com eller via Western Union-appen, og som mottas hvor som helst innen Western Unions globale nettverk: via bankkonto eller direkte utbetaling i mer enn 100 land, så vel som til agentlokasjoner i 200 land og regioner. Gebyrreduksjonen gjelder fra nå til 20. mai 2020, og gjelder for førtelinjepersonell som representerer medisinske tjenester, politi eller brannvesen, så vel som samfunnskritiske funksjoner innen matvarer, transport, offentlige tjenester, og andre essensielle virksomheter, inkludert produksjon og bygningsarbeid.

I henhold til Verdensbanken var Norge blant de 40 største remitterende landene i verden i 2018. De største mottakerlandene etter beløp var Sverige, Polen, Thailand, Danmark og Filippinene. «Vi er takknemlige for dette samfunnet av globale borgere for det bidraget de yter her i Norge samtidig som de støtter og hjelper sine familier i hjemlandet,» sa Gabriel Sorbo, nettverkssjef for Vest-Europa, Western Union.

Forrige måned kunngjorde Western Union utvidelsen av sine digitale pengeoverføringstjenester, den raskest voksende delen av virksomheten i 2019, til mer enn 75 land. Denne dekningen fra start til mål sikrer at disse trygge og brukervennlige digitale tjenestene er tilgjengelige for millioner av verdens mest aktive pengeflyttere, især under COVID-19. Bedriften annonserte sist måned også «Digital Location», en telefonbasert concierge-tjeneste innrettet mot å hjelpe kunder med å gjennomføre digitale transaksjoner fra sine trygge hjem, så vel som hjemlevering av remitterte midler i noen markeder.

Western Union og stiftelsen Western Union Foundation, sammen med partnere, har donert mer enn 1 million US$ til kampen mot COVID-19. Stiftelsen prioriterer initiativer som omfatter styrking av helsepleiesystemer rundt om i hele verden, til beste for sårbare grupper, inkludert flyktninger og migranter. I tillegg vil stiftelsen fortsette å støtte lokale og globale ideelle organisasjoner som gir tilgang til viktige tjenester, inkludert sultbekjempelse, medisinsk opplæring, utdanning, forsyninger og utstyr til helsepersonell i frontlinjen.

Videre har Western Union Business Solutions’ WU® NGO GlobalPay-plattform gjort det mulig for ideelle organisasjoner å fokusere på det livsviktige arbeidet med å levere kritiske internasjonale operasjoner for å støtte samfunn i nød. Siden 2012 har mer enn 2000 ideelle organisasjoner sendt nesten 8 milliarder US$ gjennom denne plattformen for utbetaling i 132 ulike valutaer i mer enn 200 land over hele verden.

Informasjon om alle Western Unions responser og initiativer relatert til COVID-19 er tilgjengelig via vårt dedikerte ressurssenter her.

WU-G

Om Western Union

Western Union Company (NYSE: WU) er en ledende global aktør innen grenseoverskridende betalingsformidling og pengeoverføring mellom ulike valutaer. Vår kanalovergripende plattform kobler den digitale og den fysiske verden sammen, og gjør det mulig for forbrukere og bedrifter å sende og motta penger og foreta betalinger hurtig, enkelt og pålitelig. Per den 31. mars 2020 omfattet vårt nettverk over 550.000 agentlokasjoner som tilbyr tjenester under vårt varemerke i mer enn 200 land og landområder, med kapasitet til å sende penger til milliarder av bankkontoer. I tillegg er westernunion.com, som var vår raskest voksende kanal i 2019, nå tilgjengelig i over 75 land, pluss ytterligere landområder, for flytting av penger rundt om i verden. Med vår globale utstrekning kan Western Union flytte penger til alles beste, for å la familie, venner og virksomheter realisere økonomisk inkludering og støtte økonomisk vekst. For nærmere informasjon er du velkommen til å besøke www.westernunion.com.

Referanse:

Western Union tjener penger på veksling av fremmede valutaer

Western Union Global Communications
Pia De Lima; Pia.DeLima@westernunion.com