Pacific Drilling maakt resultaten eerste kwartaal 2020 bekend

LUXEMBURG--()--Pacific Drilling SA (NYSE: PACD) (“Pacific Drilling” of de “Company”) rapporteerde vandaag resultaten voor het eerste kwartaal van 2020. Het nettoverlies voor het eerste kwartaal van 2020 was $ 61,0 miljoen of $ 0,81 per verwaterd aandeel, vergeleken met een nettoverlies van $ 308,1 miljoen of $ 4,11 per verwaterd aandeel in het vierde kwartaal van 2019.

Bernie Wolford, CEO van Pacific Drilling: “Het eerste kwartaal van dit jaar begon sterk met het verbeteren van marktfundamentals en solide vraaggroei voor boorschepen met hoge specificaties, wat tot uiting kwam in een hogere benutting en stijgende dagtarieven. Pacific Khamsin werkte gedurende het kwartaal in de Amerikaanse Golf van Mexico aan een contract dat naar verwachting de installatie bezig zal houden met Equinor en Total in het vierde kwartaal van dit jaar. Pacific Bora en Pacific Sharav voltooiden beide hun projecten voor respectievelijk Eni en Chevron, net na het einde van het kwartaal. En Pacific Santa Ana werkte tot 29 maart onder contract voor Petronas in Mauritanië, toen de klant ons een bericht van opschorting gaf vanwege overmacht. We hebben vervolgens ingestemd met een verlaagd stand-bypercentage, dat naar onze verwachting tot eind dit jaar zal voortduren.

Investor:
James Harris