Relief Therapeutics Holding (RLF: SIX) -geneesmiddel Aviptadil start FDA-studie bij NYU Langone Health, New York, om door COVID-19 veroorzaakte acute ademhalingsproblemen te behandelen

Aviptadil richt zich op de cytokine-storm die fatale ademnood veroorzaakt in COVID-19

• De dood van coronavirus (COVID-19) wordt voornamelijk veroorzaakt door het Acute Respiratory Distress Syndrome (ARDS), waarbij ernstige ontstekingen ervoor zorgen dat de longen zich vullen met vocht en zelfs mechanische beademing niet in staat is het leven te behouden. Het syndroom wordt gedeeltelijk veroorzaakt door een Cytokine Storm die wordt losgelaten door virale deeltjes.
  • Van VIP is bekend dat het krachtige anti-cytokine-effecten heeft in tal van diermodellen en in fase 1- en fase 2-studies bij mensen

GENÈVE--()--RELIEF THERAPEUTICS Holding AG (ZES: RLF) “Relief” kondigt aan dat de New York University Langone (NYU Langone Health) deelneemt aan de fase 2 klinische studie van zijn medicijn Aviptadil voor de behandeling van acuut respiratoir distress syndroom (ARDS) in COVID-19. De multicenter-studie zal patiënten inschrijven die al mechanische beademing hebben, in de hoop dat Aviptadil de mortaliteit onder deze aandoening kan verminderen en het vermogen van de longen van de patiënt om zuurstof naar het lichaam over te dragen, helpt verbeteren.