Celyad benoemt doorgewinterde bedrijfsleiders uit de industrie in de Raad van Bestuur

MONT-SAINT-GUIBERT, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Celyad (Brussels:CYAD) (Paris:CYAD) (NASDAQ:CYAD) (Euronext Brussel en Parijs, en Nasdaq: CYAD), een biofarmaceutisch bedrijf in klinische fase dat zich richt op de ontwikkeling van CAR-T celtherapieën, kondigde vandaag aan dat Dr. Maria Koehler en de heer Dominic Piscitelli benoemd zijn als onafhankelijke leden van de Raad van Bestuur, met ingang van respectievelijk 24 maart en 6 mei.

"We zijn verheugd de benoeming van Dr. Maria Koehler en de heer Dominic Piscitelli in onze Raad van Bestuur aan te kondigen, gezien de enorme ervaring in de sector en de schat aan kennis die beiden Celyad zullen bieden terwijl we een oncologiegerichte organisatie blijven opbouwen die rijk is aan expertise", aldus Filippo Petti, Chief Executive Officer van Celyad. "We kijken uit naar het strategisch advies van Maria terwijl we de belangrijkste elementen van onze ontwikkelingspijplijn verder ontwikkelen en het klinisch bewijs ter ondersteuning van onze CAR-T programma's verder uitbreiden. Bovendien zal Dominic's brede financiële, operationele en strategische ervaring het bedrijf essentiële begeleiding bieden bij het opbouwen van een concurrerend oncologisch bedrijf.

Dr. Koehler zei: "Celyad bevindt zich op een cruciaal moment in zijn geschiedenis en ik ben verheugd om op dit moment lid te worden van de Raad van Bestuur. Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring als oncoloog met een breed inzicht in de ontwikkeling van geneesmiddelen naar Celyad te brengen en zijn robuuste pijplijn van CAR-T kandidaten voor de behandeling van hematologische maligniteiten en solide tumoren".

De heer Piscitelli verklaarde: "De vooruitgang die Celyad maakt in zijn klinische en preklinische CAR-T programma's heeft het bedrijf gepositioneerd als een spannend bedrijf om in het hele celtherapeutische landschap te kijken. Ik geloof dat de mogelijkheid om de onderliggende technologieplatforms en het intellectuele eigendom van het bedrijf verder te benutten enorme mogelijkheden biedt om de aandeelhouderswaarde op lange termijn te vergroten".

Dr. Koehler heeft meer dan 20 jaar ervaring in de ontwikkeling van geneesmiddelen voor de oncologie. Momenteel is zij werkzaam als Chief Medical Officer bij Repare Therapeutics. Voorafgaand aan haar huidige functie was ze Chief Medical Officer of Bicycle Therapeutics. Voorheen was ze Vice President van Strategie en Innovatie voor Pfizer Oncologie, en stond ze aan het hoofd van grote overnames en strategische portfoliobeslissingen. Als de Pfizer Oncology Integrated Development Leader was ze integraal betrokken bij de ontwikkeling van IBRANCE® (palbociclib) voor de behandeling van uitgezaaide borstkanker. Haar professionele ervaring omvat academisch klinisch werk in Polen, Duitsland en de Verenigde Staten, en leidinggevende functies bij AstraZeneca, GlaxoSmithKline en Pfizer.

Naast haar uitgebreide farmaceutische ervaring staat Dr. Koehler ook bekend om een aantal prestaties in de academische wereld, waaronder het werken als universitair docent aan de Universiteit van Pittsburgh en de directeur van Bone Marrow Transplant in het St. Christopher's Hospital in Philadelphia. Haar adviesfuncties omvatten wetenschappelijke en strategische ondersteuning van NCI1, ASCO2, EORTC3 en Breast Cancer IMPAKT4 Scientific Boards, en de Breast Cancer Research Foundation. Ze ontving haar M.D. en Ph.D. van de Silezische Medische School in Polen.

De heer Piscitelli brengt meer dan 20 jaar ervaring in de sector mee, waaronder schuld- en aandelenfinanciering, in-licentiëringstransacties, overnames, marketingpartnerschappen en commerciële productlanceringen, inclusief het spelen van een rol in de commercials van XTANDI® (enzalutamide) en Tarceva® (erlotinib). Sinds september 2019 is de heer Piscitelli Chief Financial Officer van ORIC Pharmaceuticals, een beursgenoteerd bedrijf voor klinische oncologie. Voordat hij bij ORIC kwam, van 2017 tot 2019, was hij Chief Financial Officer van AnaptysBio, waar hij meer dan $500 miljoen aan beursgang en vervolgfinancieringen heeft geholpen.

Van 2012 tot 2017 was de heer Piscitelli Vice President Finance, Strategy and Investor Relations bij Medivation en speelde hij een belangrijke rol bij de overname door Pfizer Inc. in 2016. Voorafgaand aan zijn aanstelling bij Pfizer was hij Senior Director Collaborations and Operations Finance bij Astellas Pharma. De heer Piscitelli bekleedde ook verschillende functies, en uiteindelijk als Vice President Treasury & Management Finance, bij OSI Pharmaceuticals en speelde een belangrijke rol bij de overname door Astellas in 2010. De heer Piscitelli begon zijn carrière bij KPMG en is beëdigd accountant. Hij behaalde een bachelor in boekhouding en een MBA aan de Universiteit van Hofstra.

About Celyad

Celyad is a clinical-stage biopharmaceutical company focused on the development of specialized CAR-T cell-based product candidates and utilizes its expertise in cell engineering to target cancer. Celyad’s CAR-T cell platform has the potential to treat a broad range of solid and hematologic tumors. The company’s lead clinical candidate, CYAD-01, an autologous NKG2D-based CAR-T therapy, is currently being evaluated in several Phase 1 clinical trials to assess safety and clinical activity for the treatment of hematological malignancies, such as acute myeloid leukemia, and solid cancers, such as metastatic colorectal cancer. Celyad is also developing CYAD-101, an investigational, non-gene edited, allogeneic (donor derived) NKG2D-based CAR-T therapy, which is currently being evaluated in a Phase 1 trial for the treatment of patients with metastatic colorectal cancer. Celyad was founded in 2007 and is based in Mont-Saint-Guibert, Belgium, and New York, NY. Celyad’s ordinary shares are listed on the Euronext Brussels and Euronext Paris exchanges, and its American Depository Shares are listed on the Nasdaq Global Market, all under the ticker symbol CYAD. Celyad has received funding from the Walloon Region (Belgium) to support the advancement of its CAR-T cell therapy programs.

Forward-looking statements

This release may contain forward-looking statements, including statements regarding: the safety and clinical activity of CYAD-01, CYAD-02, CYAD-100 Series and CYAD-200 Series; statements regarding the ongoing and planned clinical development of CYAD-01, CYAD-02, CYAD-100 Series and CYAD-200 Series, including the timing of trials, enrolment, data readouts and presentations; the clinical and commercial potential of CYAD-01, CYAD-02, CYAD-100 Series and CYAD-200 Series; the success of the OptimAb manufacturing system; the ongoing and planned clinical and commercial potential and development of Celyad’s shRNA technology; Celyad’s financial condition, results of operation and business outlook. Forward-looking statements may involve known and unknown risks, uncertainties and other factors which might cause actual results, financial condition and liquidity, performance or achievements of Celyad, or industry results, to differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements. In particular it should be noted that the data summarized above are preliminary in nature. There is limited data concerning safety and clinical activity following treatment with the CYAD-01, CYAD-02, CYAD-100 Series and CYAD-200 Series product candidates. These results may not be repeated or observed in ongoing or future studies involving the CYAD-01, CYAD-02, CYAD-100 Series and CYAD-200 Series drug product candidates. These forward-looking statements are further qualified by important factors and risks, which could cause actual results to differ materially from those in the forward-looking statements, including statements about: the initiation, timing, progress and results of our preclinical studies and clinical trials, and our research and development programs; our ability to advance drug product candidates into, and successfully complete, clinical trials; our ability to successfully manufacture drug product for our clinical trials, including with our OptimAb manufacturing process and with respect to manufacturing drug product with the desired number of T cells under our clinical trial protocols; our reliance on the success of our drug product candidates, including our dependence on the regulatory approval of CYAD-01, CYAD-02, CYAD-100 Series and CYAD-200 Series in the United States and Europe and subsequent commercial success of CYAD-01, CYAD-02, CYAD-100 Series and CYAD-200 Series, both of which may never occur; the timing or likelihood of regulatory filings and approvals; our ability to develop sales and marketing capabilities; the commercialization of our drug product candidates, if approved; the pricing and reimbursement of our drug product candidates, if approved; the implementation of our business model, strategic plans for our business, drug product candidates and technology; the scope of protection we are able to establish and maintain for intellectual property rights covering our drug product candidates and technology; our ability to operate our business without infringing, misappropriating or otherwise violating the intellectual property rights and proprietary technology of third parties; cost associated with enforcing or defending intellectual property infringement, misappropriation or violation; product liability; and other claims; regulatory development in the United States, the European Union, and other jurisdictions; estimates of our expenses, future revenues, capital requirements and our needs for additional financing; the potential benefits of strategic collaboration agreements and our ability to maintain and enter into strategic arrangements; our ability to maintain and establish collaborations or obtain additional grant funding; the rate and degree of market acceptance of our drug product candidates, if approved; our financial performance; developments relating to our competitors and our industry, including competing product candidates and statements regarding future revenue, hiring plans, expenses, capital expenditures, capital requirements and share performance and the impact of the novel coronavirus, COVID-19, including potential effects on our business, clinical trials, supply chain and manufacturing capabilities. A further list and description of these risks, uncertainties and other risks can be found in Celyad’s U.S. Securities and Exchange Commission (SEC) filings and reports, including in its Annual Report on Form 20-F filed with the SEC on March 25, 2020 and subsequent filings and reports by Celyad. Given these uncertainties, the reader is advised not to place any undue reliance on such forward-looking statements. These forward-looking statements speak only as of the date of publication of this document and Celyad’s actual results may differ materially from those expressed or implied by these forward-looking statements. Celyad expressly disclaims any obligation to update any such forward-looking statements in this document to reflect any change in its expectations with regard thereto or any change in events, conditions or circumstances on which any such statement is based, unless required by law or regulation.

1 NCI: National Cancer Institute
2 ASCO: American Society of Clinical Oncology
3 EORTC: European Organisation for Research and Treatment of Cancer
4 IMPAKT: IMProving cAre and Knowledge through Translational research