Invicro LLC voor het opzetten van een opslagplaats van medische beeldgegevenssets voor COVID-19-onderzoek

BOSTON--()--Invicro LLC, een Konica Minolta-bedrijf, werkt samen met Microsoft om een gratis opslagplaats te creëren van COVID-19 diagnostische CT- en röntgengegevenssets om het begrip en de behandeling van deze wereldwijde bedreiging te vergemakkelijken. De repository maakt gebruik van de geavanceerde technologieën in Invicro’s iPACS® en het Microsoft Azure-cloudplatform en biedt de vereiste beveiliging, privacy en rekenkracht. Deze cruciale missie nodigt onderzoekers wereldwijd uit en moedigt ze sterk aan om toegang te krijgen tot de gegevens en om COVID-19-afbeeldingen en klinische gegevens bij te dragen.

Vroege partner in deze inspanning omvat Johns Hopkins University (VS) en andere toonaangevende medische instellingen zijn in opkomst. Het partnerschap met Johns Hopkins omvat het ontwikkelen van geavanceerde algoritmen voor het detecteren van kenmerken van longpathologie in preklinische modellen. Daarnaast zal de World Molecular Imaging Society toegang verlenen tot haar uitgebreide netwerk om betrokkenheid te bevorderen en afstemming op de missie aan te moedigen.

Amanda Harrell
VP, Global Marketing