Rockwell Automation heeft ASEM, S.p.A overgenomen, waardoor het aanbod voor controle en visualisatie van het bedrijf is uitgebreid

MILWAUKEE--()--Rockwell Automation, Inc. (NYSE: ROK), een wereldleider op het gebied van industriële automatisering en digitale transformatie, kondigt vandaag aan dat het de overname van ASEM, S.p.A., een toonaangevende leverancier van digitale automatiseringstechnologieën in Italië, heeft afgerond.

ASEM biedt een compleet assortiment industriële pc’s (IPC’s), Human-Machine Interface (HMI) hardware en software, mogelijkheden voor externe toegang en veilige industriële IoT-gateway-oplossingen.

Deze acquisitie binnen ons business-segment Architecture & Software zal het hardware- en softwareportfolio van Control & Visualization verder versterken. ASEM is voornamelijk leverancier aan Europese machinebouwers met grote kansen op de Noord-Amerikaanse markt. ASEM’s producten bieden klanten een hoge mate van configureerbaarheid voor hun industriële computerbehoeften, stellen hen in staat een snellere time-to-market te bereiken, hun eigendomskosten te verlagen, het gebruik van activa te verbeteren en het bedrijfsrisico beter te beheersen.

Jessica Kourakos
Head of Investor Relations