• Temenos ‘bekroonde SaaS Financial Crime Mitigation op het Azure-cloudplatform van Microsoft biedt uitgebreide bescherming tegen financiële criminaliteit, van het witwassen van geld tot het screenen van sancties en fraudebeheer, en helpt banken de opkomst van cybercriminaliteit als gevolg van Covid-19 te bestrijden

• Temenos helpt banken, variërend van wereldwijde Tier 1’s tot regionale en neobanken, met zijn AI-gestuurde SaaS-oplossing voor fraudebeheer die naadloos kan werken terwijl het personeel van banken op afstand is

GENÈVE, Zwitserland--()--Temenos (SIX: TEMN), het bankensoftwarebedrijf, heeft vandaag een gezamenlijke inspanning met Microsoft aangekondigd om toegang tot zijn AI-gestuurde, Financial Crime Mitigation (FCM) SaaS-oplossing mogelijk te maken om banken te beschermen zowel hun klanten als hun organisatie tegen financiële criminaliteit nemen toe tijdens de pandemie, vooral omdat banken zijn overgestapt op werken op afstand om hun personeel te beschermen. Temenos AI-gestuurde SaaS-oplossing voor financiële misdaadbestrijding op basis van het snelle, schaalbare en veilige Azure-cloudplatform van Microsoft kan binnen enkele weken worden geïmplementeerd.

Temenos en Microsoft stellen de toegang tot banken open voor een proefperiode van 14 dagen, die beschikbaar is tot 30 juni. Als onderdeel van de samenwerking met Microsoft biedt Temenos systeemtoegang en online tutorials voor gebruikers om vertrouwd te raken met de navigatie van het systeem en te leren hoe het hen kan ondersteunen in een herzien bedrijfslandschap. Temenos onthulde het open access-initiatief van zijn FCM-software op zijn virtuele evenement Temenos Community Forum Online, 29-30 april.

Jessica Wolfe & Grace Collins
Temenos Global Public Relations