Ontex: Kennisgeving Transparantieverklaring

Openbaarmaking in overeenstemming met de vereisten van artikel 14 van de Wet van 2 mei 2007

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Ontex Group NV (BSE:ONTEX) (“Ontex”) maakt de kennisgeving van belangrijke deelnemingen die zij heeft ontvangen, openbaar overeenkomstig de Belgische Wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in emittenten.

Op 21 april 2020, heeft Morgan Stanley Ontex in kennis gesteld dat zij als gevolg van de overdracht van stemverlenende effecten of stemrechten, de drempel van 5,00% van stemverlenende effecten in Ontex heeft onderschreden op 15 april 2020.

Overeenkomstig haar verplichting publiceert Ontex de inhoud van de door haar ontvangen kennisgeving.

Reden van de kennisgeving: Verwerving of overdracht van stemverlenende effecten of stemrechten en verwerving of overdracht van gelijkgestelde financiële instrumenten

Kennisgeving door: Een moederonderneming of een controlerende persoo

Kennisgevingsplichtige personen:

Adres (voor juridische entiteiten)

Morgan Stanley

Datum kennisgeving: 21 april 2020

Datum drempeloverschrijding: 15 april 2020

Overschreden drempels: 5,00%

Noemer op datum kennisgeving: 82.347.218 aandelen

Stemrechten en gelijkgestelde financiële instrumenten:

Kennisgeving op 21 april 2020:

(A) Stemrechten

instrument

Vervaldatum

Uitoefen-periode of -datum

Aantal stemrechten die kunnen verworven worden als het instrument uitgeoefend wordt

% stemrechten

Afwikkeling

TOTAAL

Aantal stemrechten

Percentage stemrechten

TOTAAL (A + B)

Volledige keten van gecontroleerde ondernemingen via dewelke de deelneming daadwerkelijk wordt aangehouden:

Keten van gecontroleerde ondernemingen van Morgan Stanley & Co. LLC

• Morgan Stanley & Co. LLC, c/o The Corporation Trust Company (DE), Corporation Trust Center, 1209 Orange Street, Wilmington, Delaware, 19801, USA. is een rechtstreekse houder en een dochteronderneming van Morgan Stanley Domestic Holdings, Inc.

• Morgan Stanley Domestic Holdings, Inc., c/o The Corporation Trust Company (DE), Corporation Trust Center, 1209 Orange Street, Wilmington, Delaware, 19801, USA. is een onrechtstreekse houder en een dochteronderneming van Morgan Stanley Capital Management, LLC

• Morgan Stanley Capital Management, LLC, c/o The Corporation Trust Company (DE), Corporation Trust Center, 1209 Orange Street, Wilmington, Delaware, 19801, USA. is een onrechtstreekse houder en een dochteronderneming van de uiteindelijk gerechtigde, Morgan Stanley

Keten van gecontroleerde ondernemingen van Morgan Stanley & Co. International plc

• Morgan Stanley & Co. International plc, Legal & Compliance Department, 25 Cabot Square, Canary Wharf, London, E14 4QA, UNITED KINGDOM. is een rechtstreekse houder en een dochteronderneming van Morgan Stanley Investments (UK)

• Morgan Stanley Investments (UK), 20 Bank Street, Canary Wharf, London, E14 4AD, UNITED KINGDOM. is een onrechtstreekse houder en een dochteronderneming van Morgan Stanley International Limited

• Morgan Stanley International Limited, 25 Cabot Square, Canary Wharf, London, E14 4QA, UNITED KINGDOM. is een onrechtstreekse houder en een dochteronderneming van Morgan Stanley International Holdings Inc.

• Morgan Stanley International Holdings Inc., c/o The Corporation Trust Company (DE), Corporation Trust Center, 1209 Orange Street, Wilmington, Delaware, 19801, USA. is een onrechtstreekse houder en een dochteronderneming van de uiteindelijk gerechtigde, Morgan Stanley

Keten van gecontroleerde ondernemingen van Morgan Stanley Europe SE

• Morgan Stanley Europe SE, Grosse Gallusstrasse 18, Frankfurt am Main, 60312, Germany. is een rechtstreekse houder en een dochteronderneming van Morgan Stanley Europe Holding SE

• Morgan Stanley Europe Holding SE, Grosse Gallusstrasse 18, Frankfurt am Main, 60312, Germany. is een onrechtstreekse houder en een dochteronderneming van Morgan Stanley International Limited

Morgan Stanley is geen gecontroleerde onderneming.

Bijkomende informatie

In totaal is het aantal stemrechten of stemrechten verbonden aan effecten in Ontex van Morgan Stanley onder de drempel van 5% en bijgevolg is de vrijstelling van de handelsportefeuille toegepast op haar resterende deelneming van 4,39% in overeenstemming met art. 10 §4 van de Wet.

Kennisgevingen van belangrijke deelnemingen die moeten worden gedaan overeenkomstig de Wet van 2 mei 2007, dienen te worden gestuurd naar: investorrelations@ontexglobal.com

Deze kennisgeving zal worden gepubliceerd op: http://www.ontexglobal.com/press-room

Over Ontex

Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBTips, BioBaby, Pompom, Bigfral, Canbebe, Canped, ID en Serenity, net als via toonaangevende retailermerken.

Wereldwijd werken er zo’n 10.000 enthousiaste mensen voor Ontex in 21 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex aandelen zijn genoteerd op Euronet Brussels en maakt deel uit van de Bel Mid® index.

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Bezoek dan www.ontex.com of volg ons op LinkedIn, Facebook, Instagram en YouTube.

VRAGEN VAN BELEGGERS
Philip Ludwig