Vodafone Idea implementeert Mavenir OpenRAN-oplossing

Plannen uitbreiding van TDD & Massive MIMO-implementaties in 2020

MUMBAI, India & RICHARDSON, Texas--()--Vodafone Idea Limited (VIL), de toonaangevende telecomoperator van India, heeft de op Open RAN gebaseerde implementaties in India uitgebreid met OpenRAN-oplossingsproviders. VIL’s OpenRAN is geïmplementeerd op meerdere Cell-sites en vervoert sinds december 2019 commercieel verkeer. De implementatie is uitgevoerd met behulp van Mavenir’s Open RAN-oplossingen voor 4G die gedesaggregeerde oplossingen bieden met behulp van CoTS-apparatuur en nieuwe radiopartners.

VIL zet zich in voor OpenRAN en zal de uitrol van TDD- en Ma-MIMO-sites in andere steden dit jaar uitbreiden.

Vodafone Idea heeft de grootste inzet van Ma-MIMO in India gedaan, waardoor de capaciteit op belangrijke markten aanzienlijk is vergroot.

“Vodafone Idea bouwt een robuust, toekomstbestendig 4G + netwerk met de nieuwste technologie-implementaties. Na het succesvol uit elkaar halen van onze belangrijkste kernnetwerkelementen, is het uitsplitsen van het RAN een natuurlijke volgende stap voor ons. We zijn verheugd om Mavenir te helpen voor dit initiatief, dat niet alleen de kosten kan verlagen, maar ook opwindende nieuwe mogelijkheden kan creëren die zijn aangepast aan onze bedrijfsvereisten “, aldus Vishant Vora, Chief Technology Officer, Vodafone Idea Limited.

“Vodafone Idea loopt voorop op het gebied van technologie en innovatie en wil de meest veelzijdige en effectieve oplossingen gebruiken en implementeren”, zegt Pardeep Kohli, president en CEO van Mavenir. “Mavenir’s OpenRAN-software is ontwikkeld om te voldoen aan de strengste eisen van operators voor een volledig geladen site, inclusief VIL’s vereisten voor beschikbaarheid, netwerk-KPI’s voor verbeterde klantervaring, inclusief doorvoer en overdrachten tussen technologieën.”

Maryvonne Tubb
Mavenir PR