Temenos lanceert door SaaS verklaarbare AI-modellen om banken te helpen kleine bedrijven en particuliere klanten te ondersteunen tijdens COVID-19-crisis

• Temenos levert XAI-modellen snel, veilig en voordelig in de cloud; nieuwe XAI-mogelijkheden worden live gedemonstreerd tijdens de virtuele conferentie van Temenos, TCF Online, 29-30 april

GENÈVE--()--Temenos (SIX: TEMN), het banksoftwarebedrijf, kondigde vandaag de lancering aan van Explainable AI (XAI) -modellen om banken en kredietverenigingen in staat te stellen snel leningen aan te bieden aan kleine en middelgrote ondernemingen (kmo’s) die gezien hun cashflow verstoord door de COVID-19-uitbraak. Deze gepatenteerde XAI-modellen stellen banken in staat de digitale onboarding te versnellen, geschiktheidscontroles uit te voeren en kredietaanvragen voor kmo’s en particuliere klanten te verwerken. De modellen zijn beschikbaar als onderdeel van het Temenos AI-portfolio of kunnen worden geïntegreerd met Temenos Infinity, het toonaangevende digitale omnichannel-product, en worden geleverd als Temenos SaaS voor snelle en schaalbare implementatie.

Max Chuard, Chief Executive Officer van Temenos, zei: “Vooral voor kleine bedrijven zijn dit uitdagende tijden. Als leider op het gebied van banksoftware zet Temenos zich in voor innovatie die niet alleen banken en de wereldeconomie in stand houdt, maar ook kmo’s en particuliere klanten helpt toegang te krijgen tot financiering in tijden van financiële nood. We leveren onze cloud-native, geavanceerde AI-banksoftware als SaaS om banken in staat te stellen leningen snel te kwalificeren en te verwerken. Ik ben er trots op dat we met onze technologie banken een modern digitaal bankplatform en besluitvormingsmogelijkheden kunnen bieden, waardoor ze ongelooflijk snel kunnen gaan en projecten kunnen comprimeren die gewoonlijk maanden in dagen zouden duren. ”

Jessica Wolfe & Grace Collins
Temenos Global Public Relations