I Squared Capital verkoopt het grootste zonneplatform in Taiwan aan Marubeni

HONG KONG--()--I Squared Capital heeft via zijn ISQ Global Infrastructure Fund I de verkoop van Chenya Energy aan Marubeni Corporation afgerond. Chenya Energy is een toegewijd platform voor ontwikkeling, bouw en exploitatie van zonne-energie in Taiwan en was een volledige dochteronderneming van Asia Cube Energy, een pan-Aziatisch bedrijf voor hernieuwbare portefeuille, opgericht door I Squared Capital in 2017.

“In drie jaar onder leiding van I Squared Capital groeide Chenya Energy van 2,3 naar 344,4 megawatt aan zonne-energie over meerdere technologieën heen, waaronder zwevende, op de grond gemonteerde en rooftop-oplossingen. Het bedrijf bouwt momenteel het grootste drijvende zonneproject ter wereld en is in korte tijd uitgegroeid tot het grootste zonneplatform van Taiwan ”, zegt Gautam Bhandari, Managing Partner bij I Squared Capital. “Dit is de derde platformrealisatie van I Squared Capital in opkomende markten en draagt ​​bij aan ons trackrecord van het creëren van waarde voor onze investeerders door het bouwen van bedrijven van wereldklasse op het gebied van infrastructuurgroei die zeer gewaardeerd worden door strategische kopers. I Squared Capital blijft actief op zoek naar aantrekkelijke kansen over de hele wereld. ”

Andreas Moon, Managing Director and Head of Investor Relations
+1 (786) 693-5739 | andreas.moon@isquaredcapital.com