EnginZyme behaalt een financieringsronde van € 6,4 miljoen serie A onder leiding van Sofinnova Partners

STOCKHOLM--()--EnginZyme, het celvrije bedrijf voor synthetische biologie, kondigde vandaag een Series A-investering aan van € 6,4 miljoen onder leiding van Sofinnova Partners, een toonaangevend Europees durfkapitaalbedrijf voor life sciences in Parijs, Londen en Milaan, met de totale financiering van het bedrijf tot meer dan € 10 miljoen sinds 2014.

De fondsen zullen worden gebruikt om de ontwikkeling van het technologieplatform van EnginZyme te versnellen en om het eerste interne productieproces te testen. Het bedrijf kondigde ook aan dat Michael Krel, partner van het Sofinnova Industrial Biotech Fund, toetreedt tot de raad van bestuur van EnginZyme.

Beatrix Ellis
press@enginzyme.com