Dole Food Company geeft 2,2 miljoen pond verse producten aan gemeenschappen in nood

(Photo: Business Wire)

CHARLOTTE, NC--()--Dole Food Company heeft vandaag aangekondigd dat Dole en de bijbehorende telers tot nu toe, in een poging om de COVID-19-crisis te helpen, tot nu toe meer dan twee miljoen pond verse producten hebben geschonken aan ontvangers in de hele toeleveringsketen , van lokale voedselbanken in de VS tot de gemeenschappen in Latijns-Amerika.

“Het virus is meedogenloos en we hebben de meedogenloze impact ervan op mensen gezien – rechtstreeks voor hun gezondheid en hun inkomen”, aldus Johan Linden, CEO van Dole Food Company. “We willen beantwoorden aan de behoeften van de gemeenschappen rond onze activiteiten en doen wat we kunnen om ze te versterken tijdens dit moeilijke moment.”

Dole erkent dat deze donaties alleen het door het coronavirus veroorzaakte probleem van de voedselbehoeften niet zullen oplossen, maar vindt dat we allemaal moeten doen wat we kunnen om de mensen om ons heen te helpen. Dole zet zich in om deze inspanningen tijdens deze crisis voort te zetten.

Vince Hall, CEO van Feeding San Diego, een organisatie wiens missie het is om iedereen die honger lijdt te verbinden met voedzame maaltijden, deelde zijn opmerkingen over de acties van Dole.

Dole Food Company, Inc.
William Goldfield