Northern Data: AI-leider Innoplexus kiest HPC-oplossingen voor Northern Data om de ontdekking en ontwikkeling van geneesmiddelen tegen COVID-19 te versnellen

– Innoplexus en Northern Data vormen een strategisch partnerschap om de ontwikkeling van op kunstmatige intelligentie gebaseerde geneesmiddelen te versnellen

– Grootschalige High-Performance Computing (HPC) voor het uitvoeren van epidemiologische en andere in-silico-berekeningen en simulaties

– Op kunstmatige intelligentie (AI) gebaseerde ontdekking van geneesmiddelen, een van de snelstgroeiende toepassingen voor HPC-oplossingen van Northern Data

– Innoplexus zal zijn bestaande grote Pharma-, Biotech- en CRO-klanten uitnodigen om zich bij de samenwerking aan te sluiten

FRANKFURT AM MAIN, Germany--()--Northern Data AG ( XETRA: NB2, ISIN: DE000A0SMU87), een van ‘s werelds grootste leveranciers van high-performance computing (HPC)-oplossingen, kondigt vandaag een strategisch partnerschap aan met Innoplexus AG om de ontdekking en ontwikkeling van geneesmiddelen tegen COVID-19 en andere ziekten te versnellen.

Press:
Northern Data AG