Amplidiag® COVID-19 Moleculaire diagnostische test verleent toestemming voor noodgebruik in Finland voor nieuw coronavirus

- Realtime op PCR gebaseerde test maakt betrouwbare detectie met hoge doorvoer van vroege COVID-19-infecties mogelijk voor snelle isolatie en begeleiding bij de behandeling

– Momenteel opgezet voor routinematig gebruik in de belangrijkste Finse klinische laboratoria met een capaciteit om tot 4.000 monsters per dag te testen

ESPOO, Finland--()--Mobidiag Ltd. kondigt vandaag aan dat het in Finland toestemming voor noodgebruik heeft gekregen voor zijn Amplidiag® COVID-19 moleculaire diagnostische test voor de snelle detectie van het SARS-CoV-2-virus, verantwoordelijk voor nieuw coronavirus infectie (COVID-19). De Amplidiag® COVID-19 is nu beschikbaar voor gebruik in Finland *. De test zal worden uitgevoerd voor routinematig gebruik in de belangrijkste klinische laboratoria in Finland (Helsinki Universitair Ziekenhuis (Huslab), SYNLAB en Mehiläinen), waardoor de Finse testcapaciteit wordt verdubbeld en het grootste deel van het land kan worden getest. Het proces voor het verkrijgen van toestemming voor gebruik in noodgevallen is momenteel aan de gang in Zweden, het VK en Frankrijk. Mobidiag zal deze test registreren voor CE-IVD-markering en het moet de komende weken beschikbaar zijn voor wijdverbreid gebruik in Europa via de verkoopteams en lokale distributeurs van Mobidiag.

For any orders or technical questions, please contact  sales@mobidiag.com

Mobidiag