Newmont richt een gemeenschapssteunfonds van $ 20 miljoen op

Wereldfonds opgericht in samenwerking met lokale gemeenschappen ter bestrijding van COVID-19 pandemie

DENVER--()--Newmont Corporation (NYSE: NEM, TSX: NGT) (Newmont of het bedrijf) heeft vandaag de oprichting aangekondigd van een fonds van 20 miljoen dollar om gastgemeenschappen, regeringen en werknemers te helpen de COVID-19-pandemie te bestrijden. Het Newmont Global Community Support Fund (het Fonds) bouwt voort op andere lokale bijdragen en inspanningen die het bedrijf de afgelopen maand heeft geleverd. Newmont zal samenwerken met lokale overheden, medische instellingen, liefdadigheidsinstellingen en niet-gouvernementele organisaties om fondsen te richten op het voorzien in de grootste behoeften om als katalysator te dienen voor veerkracht op lange termijn en toekomstige gemeenschapsontwikkeling.

Chief Executive Officer Tom Palmer zei: “Over de hele wereld hebben we controles geïmplementeerd bij onze operaties en kantoren om de gezondheid, veiligheid en het algehele welzijn van onze mensen en gemeenschappen boven alles te stellen. We hebben nauw samengewerkt met gastregeringen en gemeenschappen om strikte veiligheidsprotocollen op onze locaties te implementeren met fysieke afstand en verminderde aanwezigheid van personeel. We implementeren ook het aanbieden van hygiënische en andere kritieke voorraden en training en, in bepaalde gevallen, preventief de operaties afbouwen om kwetsbare gemeenschappen te beschermen, of we plaatsen operaties in zorg en onderhoud om in overeenstemming te zijn met de inspanningen van de overheid.”

Omar Jabara 303-837-5114 omar.jabara@newmont.com

Investor Contact