Taulia: vroeg betalingsvolume is met 208% gestegen naarmate de vraag naar financiering voor kleine bedrijven toeneemt tijdens de COVID-19-crisis

In maart versnelde meer dan 4 miljard USD aan vervroegde betalingen

SAN FRANCISCO--()--Het vroege betalingsvolume is met 208% gestegen van maand tot maand, aangezien COVID-19 de vraag naar financiering door kleine bedrijven vergroot, volgens de laatste inzichten van Taulia, de leider in oplossingen voor werkkapitaaltechnologie. Deze inzichten bevestigen dat kleine bedrijven een betrouwbare en voorspelbare cashflow nodig hebben om hun bedrijf te runnen in deze turbulente tijden.

Alleen al in maart werd meer dan 4 miljard dollar aan facturen gefinancierd via het Taulia-platform. Bovendien steeg de adoptie van nieuwe leveranciers maandelijks met 178%. Deze statistieken geven aan dat kleine bedrijven op zoek zijn naar manieren die verder gaan dan traditionele bankleningen om toegang te krijgen tot financiering om de kloof in de kasstroom te dichten en werkkapitaal te verkrijgen. In de leveranciersenquête van 2020 van Taulia waren dit twee van de belangrijkste redenen waarom leveranciers om vroegtijdige betaling vragen, waaruit blijkt hoe belangrijk deze programma’s zijn tijdens de COVID-19-crisis.

“Aangezien de economische omstandigheden zijn verslechterd, met name de kredietmarkten, hebben we een enorme toename van de vraag naar vroege betalingen gezien. We hopen dat we gedurende deze tijd kleine bedrijven, die de ruggengraat van onze economie vormen, kunnen helpen toegang te krijgen tot het geld dat ze nodig hebben om zich voor te bereiden op een betere toekomst, ”zegt Taulia CEO, Cedric Bru.

Mary Arrizza
Marketing Communications Associate