Ontex: Kennisgeving Transparantieverklaring

Openbaarmaking in overeenstemming met de vereisten van artikel 14 van de Wet van 2 mei 2007

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Ontex Group NV (BSE:ONTEX) (“Ontex”) maakt de kennisgevingen van belangrijke deelnemingen die zij heeft ontvangen, openbaar overeenkomstig de Belgische Wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in beursgenoteerde vennootschappen.

Op 31 maart 2020 heeft Morgan Stanley Ontex in kennis gesteld dat zij 4.380.377 stemrechten verbonden aan effecten in Ontex heeft verkregen indien alle effecten zijn uitgeoefend, als gevolg van de verwerving van stemrechten verbonden aan effecten, en daarmee de drempel van 5,00% van alle stemrechten in Ontex tot 5,32% heeft overschreden. Op het moment van deze kennisgeving blijft Morgan Stanley boven de drempel van 5,00% van alle stemrechten met 5,51%.

Overeenkomstig haar verplichting publiceert Ontex de inhoud van de door haar ontvangen kennisgevingen.

Datum kennisgeving: 31 maart, 2020

Datum drempeloverschrijding: 26 maart, 2020

Overschreden drempel: 5,00%

Kennisgevingen door:

Morgan Stanley

c/o The Corporation Trust Company (DE), Corporation Trust Center, 1209 Orange Street, Wilmington, Delaware, 19801 (Verenigde Staten)

Noemer op data kennisgeving: 82.347.218 aandelen

Stemrechten en gelijkgestelde financiële instrumenten:

Kennisgeving op 31 maart 2020:

(A) Stemrechten

TOTAAL (A + B)

4.534.695

Overige opmerkingen

In totaal blijft het aantal stemrechten of stemrechten verbonden aan effecten in Ontex van Morgan Stanley boven de drempel van 5% zoals vermeld in de vorige kennisgeving, echter de meldingsverplichting is ontstaan door het feit dat het aantal stemrechten verbonden aan effecten de drempel van 5% overschreden heeft. Tegelijkertijd is het aantal stemrechten verbonden aan effecten in het bezit van Morgan Stanley & Co. International plc boven de drempel van 3%.

Volledige keten van gecontroleerde ondernemingen via dewelke de deelneming daadwerkelijk wordt aangehouden:

Keten van gecontroleerde ondernemingen van Morgan Stanley & Co. International plc

• Morgan Stanley & Co. International plc, Legal & Compliance Department, 25 Cabot Square, Canary Wharf, London, E14 4QA, UNITED KINGDOM. is een rechtstreekse houder en een dochteronderneming van Morgan Stanley Investments (UK)
  • Morgan Stanley Investments (UK), 20 Bank Street, Canary Wharf, London, E14 4AD, UNITED KINGDOM. is een onrechtstreekse houder en een dochteronderneming van Morgan Stanley International Limited
  • Morgan Stanley International Limited, 25 Cabot Square, Canary Wharf, London, E14 4QA, UNITED KINGDOM. is een onrechtstreekse houder en een dochteronderneming van Morgan Stanley International Holdings Inc.
  • Morgan Stanley International Holdings Inc., c/o The Corporation Trust Company (DE), Corporation Trust Center, 1209 Orange Street, Wilmington, Delaware, 19801, USA. is een onrechtstreekse houder en een dochteronderneming van de uiteindelijk gerechtigde, Morgan Stanley

Keten van gecontroleerde ondernemingen van Morgan Stanley Europe SE

• Morgan Stanley Europe SE, Grosse Gallusstrasse 18, Frankfurt am Main, 60312, Germany. is een rechtstreekse houder en een dochteronderneming van Morgan Stanley Europe Holding SE
  • Morgan Stanley Europe Holding SE, Grosse Gallusstrasse 18, Frankfurt am Main, 60312, Germany. is een onrechtstreekse houder en een dochteronderneming van Morgan Stanley International Limited

Keten van gecontroleerde ondernemingen van Morgan Stanley & Co. LLC

• Morgan Stanley & Co. LLC, c/o The Corporation Trust Company (DE), Corporation Trust Center, 1209 Orange Street, Wilmington, Delaware, 19801, USA. is een rechtstreekse houder en een dochteronderneming van Morgan Stanley Domestic Holdings, Inc.
  • Morgan Stanley Domestic Holdings, Inc., c/o The Corporation Trust Company (DE), Corporation Trust Center, 1209 Orange Street, Wilmington, Delaware, 19801, USA. is een onrechtstreekse houder en een dochteronderneming van Morgan Stanley Capital Management, LLC
  • Morgan Stanley Capital Management, LLC, c/o The Corporation Trust Company (DE), Corporation Trust Center, 1209 Orange Street, Wilmington, Delaware, 19801, USA. is een onrechtstreekse houder en een dochteronderneming van de uiteindelijk gerechtigde, Morgan Stanley

Kennisgevingen van belangrijke deelnemingen die moeten worden gedaan overeenkomstig de Wet van 2 mei 2007, dienen te worden gestuurd naar: investorrelations@ontexglobal.com

Deze kennisgeving zal worden gepubliceerd op: http://www.ontexglobal.com/press-room

Over Ontex
Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBTips, BioBaby, Pompom, Bigfral, Canbebe, Canped, ID en Serenity, net als via toonaangevende retailermerken.

Wereldwijd werken er zo’n 10.000 enthousiaste mensen voor Ontex in 21 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex aandelen zijn genoteerd op Euronet Brussels en maakt deel uit van de Bel Mid® index.

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Bezoek dan www.ontex.com of volg ons op LinkedIn, Facebook, Instagram en YouTube.

VRAGEN VAN BELEGGERS
Philip Ludwig